kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۹۰۶
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۴

بازداشت و تعقیب عوامل آتش‌سوزی عمدی تالاب انزلی


دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان از بازداشت یک نفر و تحت تعقیب قرار گرفتن ۵ نفر دیگر در ماجرای آتش سوزی عمدی تالاب انزلی خبر داد.
سید مهدی فلاح میری در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان با بیان اینکه با بازدید میدانی ریاست کل دادگستری و اینجانب به اتفاق مدیران شهرستانی از تالاب ومحل آتش سوزی وبررسی‌های صورت گرفته حسب مستندات تاکنون عمدی بودن آتش سوزی تالاب انزلی محرز شده است، گفت: متاسفانه هرساله دراین فصل به دلیل کم شدن سطح آب برخی برای توسعه تصرفات غیرقانونی خود اقدام به آتش زدن نیزار تالاب انزلی می‌نمایند.
فلاح میری با اشاره به اینکه امکانات لازم برای مقابله با اطفای حریق در شهرستان وتالاب انزلی وجود ندارد افزود: باتوجه به پیگیری‌های مسئولین و متولیان استانی هواپیمای ایلوشن برای اطفاء کامل حریق تالاب انزلی به این منطقه اعزام شد که درحال اطفا می‌باشد.
وی با تاکید بر اینکه با ترک فعل و اهمال دستگاه‌های متولی تالاب انزلی که علیرغم مسبوق به سابقه بودن آتش سوزی درفصل تابستان با گرم شدن هوا حداقل امکانات وجاده دسترسی درمواقع حادثه پیش‌بینی وفراهم نکرده‌اند برخورد قانونی خواهد شد، ادامه داد: متولیان قانونی تالاب انزلی که نماینده دولت در حفاظت و مراقبت از تالاب انزلی هستند متأسفانه اقدامات لازم را انجام نداده‌اند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان با اشاره به اینکه برای آتش سوزی تالاب انزلی پرونده‌ای تشکیل شده است گفت: با تمام افراد و مسئولان دستگاه‌هایی که به نوعی باعث این وضعیت شده‌اند برخورد قضایی صورت خواهد گرفت قطعا باید پاسخگو باشند.