kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۸۹۹
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۳
آمریکا

افزایش تیراندازی‎های مرگبار کودکان در دوره کرونا



تحقیقات نشان می‌دهد که تیراندازی‎های مرگبار از سوی کودکان در آمریکا از زمان شیوع ویروس کرونا افزایش یافته است.
به گزارش خبرگزاری میزان، داده‌های جدید نشان می‌دهد مرگ و میر ناشی از شلیک گلوله از سوی کودکان با استفاده از اسلحه در آمریکا از زمان شیوع بیماری همه گیری کووید-۱۹ نسبت به سال قبل آن ۳۱ درصد افزایش یافته است.
به گزارش «اِن پی آر»، تحقیقات گروه «اوری تاون فور سیفتی گان» نشان می‌دهد که ۱۲۸ نفر در آمریکا بر اثر تیراندازی‌های غیرعمدی از مارس تا دسامبر ۲۰۲۰ کشته شده‎اند. این آمار در مقایسه با تعداد کشته‌ها در مدت زمان مشابه در سال ۲۰۲۰، ۹۸ نفر افزایش یافته است.
گروه‌های فعال در این زمینه می‌گویند که این روند در طول همه گیری بدتر می‌شود.
بر اساس شاخص‌های این گروه، از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون حداقل ۲۵۹ مورد تیراندازی غیر عمدی توسط کودکان رخ داده است که به کشته شدن ۱۰۴ نفر و مجروح شدن ۱۶۸ نفر در سطح آمریکا منجر شده است.
با این سرعت این گروه پیش‌بینی می‌کند که این حوادث در سال ۲۰۲۱ حتی از رکوردی که در سال ۲۰۱۷ به دست آمده فراتر برود؛ در آن سال ۳۸۳ مورد تیراندازی تصادفی توسط کودکان رخ داد و حداقل ۱۵۶ نفر کشته شدند.
این گروه می‌گوید که محدودیت‌ها و قرنطینه به دلیل شیوع کووید-۱۹، عدم مراقبت از کودکان، فروش بی‌سابقه اسلحه در آمریکا در طول همه‌گیری و افزایش گزارش‎ها درباره افرادی که برای اولین بار سلاح خریداری کرده‎اند، جزو دلایل اصلی این موضوع است.
این گروه ۶ سال است که تیراندازی‌های غیرعمدی توسط کودکان را رصد می‌کند.
مواردی از کودکان که اسلحه را به دست گرفته و به اشتباه، به خود، یک دوست یا یکی از اعضای خانواده خود شلیک می‌کنند تقریباً هر روز در آمریکا اتفاق می‌افتد.
بر اساس تحقیقات این گروه، از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ دست‌کم دو هزار و ۷۰ مورد تیراندازی غیر عمدی توسط کودکان وجود داشته که به مرگ ۷۶۵ نفر منجر شده است.
۹۱ درصد قربانیان تیراندازی‌های ناخواسته توسط کودکان نیز زیر
۱۸ سال بودند.