kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۸۷۹
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲

نتایج ورزشکاران ایران در هشتمین روز پارالمپیک توکیو

 


هشتمین طلای کاروان در دوومیدانی
در هشتمین روز از بازی‌های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ تنها سه ورزشکار ایران در دو رشته تیراندازی و دوومیدانی رقابت کردند که حاصل آن کسب مدال طلا توسط سعید افروز در دوومیدانی بود.
تیراندازی
رقیه شجاعی در مرحله مقدماتی مسابقات تفنگ ۱۰ متر درازکش با ۴۷ ورزشکار از کشورهای مختلف رقابت کرد. او در پایان رقابت‌های مرحله مقدماتی با کسب ۶۲۶.۲ امتیاز در رده سی و نهم قرار گرفت و از رسیدن به فینال بازماند. شجاعی در مسابقات تفنگ بادی ۱۰ متر هم شرکت کرده بود و به عنوانی بهتر از ششمی نرسید.
دوومیدانی
سعید افروز در پرتاب نیزه کلاس F۳۴ بازی‌های پارالمپیک توکیو در رقابت با ۹ ورزشکار دیگر با پرتابی به میزان ۴۰.۰۵ متر به مدال طلای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو دست یافت. او در همان پرتاپ اول ۳۹.۴۸ متر و در پرتاب دوم حدنصاب ۳۹.۴۰ متر را برجای گذاشت. او در پرتاب سوم رکورد ۴۰.۰۵ متر و در پرتاب چهارم نیز رکورد ۳۹.۶۷ متر را به ثبت رساند و از انجام پرتاب‌های پنجم و ششم خودداری کرد. افروز با پرتاب ۴۰.۰۵ علاوه‌بر کسب عنوان قهرمانی، رکوردار جدید پرتاب نیزه پارادوومیدانی در کلاس F۳۴ در سطح جهان و پارالمپیک را به‌دست آورد.
وحید علی‌نجیمی دونده ایران در بازی‌های پارالمپیک در مرحله مقدماتی دو 400 متر T13 با حریفانش به رقابت پرداخت و با زمان 50 ثانیه و 25 صدم ثانیه و به عنوان نفر پنجم گروه نخست از خط پایان عبور کرد ولی مجوز حضور در مرحله نهایی را به دست نیاورد.
برنامه مسابقات ورزشکاران ایران در روز نهم پارالمپیک
دیدار حساس والیبال ایران و بوسنی
نمایندگان ورزش ایران در نهمین روز از پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو در پنج رشته رقابت می‌کنند.
نهمین روز از پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو امروز (پنجشنبه) برگزار می‌شود و نمایندگان ورزش ایران در رشته‌های مختلف به رقابت با حریفان خود می‌پردازند.
تاکنون ساره جوانمردی در تیراندازی، روح الله رستمی در وزنه‌برداری، وحید نوری و خیرالله زاده در جودو و امیر خسروانی، مهدی اولاد،‌هاشمیه متقیان و سعید افروز در دوومیدانی موفق به کسب مدال طلا برای کاروان ایران شده‌اند.
امان‌الله پاپی و علیرضا مختاری در دوومیدانی، امیر جعفری، مصلحی فرد و منصور پورمیرزایی در وزنه برداری و رمضان بیابانی در تیروکمان موفق به کسب مدال نقره شدند. سامان رضی در وزنه برداری هم موفق به کسب مدال برنز شده است.
ایران اکنون با ۸ مدال طلا، ۶ مدال نقره و یک مدال برنز و با یک پله سقوط نسبت به روز گذشته در رده سیزدهم جدول مدالها قرار دارد.
دوومیدانی
نورمحمد آرخی و مهدی اولاد در رقابت‌های پرتاب دیسک کلاس F۱۱ از ساعت ۶ و ۲ دقیقه صبح کار خود را آغاز می‌کنند. در این مسابقه ۹پرتابگر حضور دارند.
سید علی‌اصغر جوانمردی در ماده پرتاب وزنه کلاس F۳۵ از ساعت
۱۵ و ۲۸ دقیقه با ۷ پرتابگر دیگر رقابت می‌کند.
علی پیروچ در ماده پرتاب نیزه کلاس F۱۳ از ساعت ۱۵ و ۵۶ دقیقه کار خود را آغاز می‌کند و با ۶ پرتابگر دیگر به رقابت خواهد پرداخت.
قایقرانی
شهلا بهروزی راد در گروه اول کایک انفرادی ۲۰۰ متر زنان از ساعت
۶ و ۵۰ دقیقه رقابت خود را آغاز می‌کند.
اسلام جاهدی در گروه اول پاراکانو انفرادی مردان از ساعت ۶ و ۴۵ دقیقه رقابت خود را آغاز می‌کند.
تیر و کمان
زهرا نعمتی در یک هشتم نهایی ریکرو انفرادی زنان از ساعت ۷ و ۱۵ دقیقه صبح دقابت خود را آغاز می‌کند.
بسکتبال با ویلچر
تیم بسکتبال ایران در ادامه رقابت‌های خود از ساعت ۸ صبح در دیدار رده‌بندی برای کسب جایگاه‌های ۹ و ۱۰ مقابل کره جنوبی قرار می‌گیرد.
والیبال نشسته
تیم ایران در مرحله نیمه نهایی در دیداری حساس ازساعت۱۶ مقابل بوسنی قرار می‌گیرد.ملی‌پوشان والیبال نشسته ایران در مرحله گروهی مسابقات با سه پیروزی پیاپی مقابل آلمان، برزیل و چین راهی نیمه نهایی شدند.
برنامه مسابقات ورزشکاران ایران در روز دهم پارالمپیک
جمعه 12 مرداد
دوچرخه‌سواری
مهدی محمدی......................................................................................جاده استقامت
‌‌‌‌‌‌دوومیدانی
حامد امیری...................................................................................................پرتاب نیزه
 تکواندو 
مهدی پوررهنما.......................................................................................۷۵- کیلوگرم
احمد گورابی............................................................................................۷۵- کیلوگرم