kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۸۳۷
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۶

تست موفق نسل جدید سامانه مرصاد 16 در کویر مرکزی ایران/رونمایی از نمونه بهینه‌شده در آینده نزدیک

 

معاون عملیات نیروی پدافند هوایی ارتش از تست موفق سامانه پدافندی مرصاد 16 در کویر مرکزی ایران خبر داد.
در آستانه دهم شهریورماه سالروز پدافند هوایی ارتش، نسل جدید سامانه موشکی تماما بومی مرصاد 16در کویر مرکزی ایران علیه اهداف تعیین شده با موفقیت مورد ارزیابی قرار گرفت.
به گزارش فارس، امیر سرتیپ دوم خوش‌قلب، معاون عملیات نیروی پدافند هوایی ارتش، ضمن تبریک هفته پدافند هوایی، گفت: سامانه موشکی مرصاد 16 کاملا بومی و از فناوری‌های نوین جهت مقابله با جنگ الکترونیک و درگیری همزمان با چند هدف متخاصم بهره‌مند است.
وی افزود: سامانه موشکی مرصاد 16 برای اولین بار تحت کنترل شبکه یکپارچه پدافندی قرار گرفت و از مرکز فرماندهی و کنترل حضرت ولیعصر (عج) نسبت به کشف، شناسایی، درگیری و انهدام اهداف اقدام شد.
امیر سرتیپ دوم خوش قلب با بیان اینکه تحرک و چابکی بالا از خصوصیت اصلی و منحصر به فرد این سامانه است، بیان داشت: سامانه مرصاد 16 قادر است با اهداف سرعت بالا در ارتفاع کم مانند انواع کروز مقابله نماید.
معاون عملیات نیروی پدافند هوایی ارتش با تاکید بر اینکه ارتباط با شبکه یکپارچه بصورت دیتا و محیط کاملا امن برقرار می‌گردد، تصریح کرد: سامانه موشکی مرصاد 16 قادر است در لحظه، هدف متخاصم با هر ارتفاع پروازی را شناسایی کند و وارد عمل بشود و در لحظه اهداف را به شبکه می‌دهد و مرکز کنترل فرماندهی می‌تواند مستقیم با سامانه درگیر بشود.
سرتیپ دوم خوش‌قلب در ادامه خاطرنشان کرد: به زودی از بهینه شده سامانه مرصاد 16 جهت مقابله با اهداف ارتفاع بالا با سرعت بالا رونمایی خواهد شد.