kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۷۸۷
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۵

آخرین اخبار از پارالمپیک 2020

 


جوانمردی: خوشحالم هم طلا گرفتم هم رکوردشکنی کردم
ساره جوانمردی بعد از کسب مدال طلای تیراندازی تپانچه 10 متر زنان پارالمپیک توکیو گفت: رقابت‌های خیلی سختی بود. خیلی خوشحالم طلای ریو را با رکوردشکنی تکرار کردم. هم رکورد مقدماتی و هم رکورد فینال را ارتقا دادم.
تیرانداز طلایی ایران تاکید کرد: پنج سال بسیار سخت را پشت سر گذاشتیم چون به دلیل همه گیری کرونا معلوم نبود مسابقات پارا برگزار می‌شود یا نه. کرونا برای ما نوساناتی ایجاد کرد که باعث تشویش و نگرانی شد. نمی‌دانستیم بازی‌ها برگزار می‌شود یا نه. خوشبختانه پارالمپیک برگزار شد و توانستم هم طلا بگیرم و هم رکوردشکنی کنم.
جوانمردی روز شنبه هم در ماده 50 متر خفیف هم به مصاف حریفان خود در پارالمپیک می‌رود. وی در این خصوص گفت: امیدوارم آنجا هم عملکرد خوبی از خود نشان بدهم و مثل پارالمپیک ریو مدال بگیرم. این ماده بین خانم‌ها و آقایان برگزار می‌شود.وی در پایان در پاسخ به این سؤال که برای آینده چه برنامه‌ای دارید؟ تصریح کرد: در حال حاضر به خاطر خستگی بیش از حد می‌خواهم استراحت کنم و پس از آن بهترین تصمیم را درباره آینده می‌گیرم.
بیابانی: تیر طلایی را خدا به هدف زد
رمضان بیابانی دارنده تک مدال نقره تاریخ پارالمپیک ایران پس از کسب این موفقیت گفت: رقابت فینال دشوار بود. انصافا حریف چینی بهتر از من عمل کرد و من نیز شاید چون از نظر فکری به دلیل رسیدن به فینال به آرامش رسیده بودم نتوانستم مثل رقابت‌های قبل فینال ظاهر شوم.
وی ادامه داد: باید تلاشم را بیشتر کنم تا در آینده مدال‌های خوشرنگ‌تری بگیریم. تمام حریفان در این رقابت‌ها را می‌شناختم و توانستم از کسانی که پیش از این ایرانی‌ها را شکست داده بودند، انتقام بگیرم.
بیابانی در پاسخ به اینکه چرا نتوانست مثل رقابت نیمه نهایی عقب ماندن خود را جبران کند، تاکید کرد: شاید دلیل این اتفاق فشار فینال بود.وی با تقدیم مدالش به توانخواه‌های کشور، رهبری و مردم ایران، از همه مسئولان فدراسیون تیروکمان، جانبازان و کمیته پارالمپیک تشکر کرد.
بیابانی درباره تیر طلایی که باعث شد به نیمه نهایی صعود کند نیز گفت که این تیر را خدا به هدف زده است. چرا که او در شرایط نامطمئنی شلیک کرده بود.
محمدی: امیدوارم جمعه نتیجه بهتری بگیرم
دوچرخه‌سوار پارالمپیکی ایران اظهار امیدواری کرد که روز جمعه و در مسابقات استقامت نتیجه بهتری کسب کند.
در ادامه مسابقات دوچرخه‌سواری پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو و در جاده تایم تریل امروز مهدی محمدی نماینده ایران با زمان ٥٣:٤٩:٦٥ از خط پایان عبور کرد و یازدهم شد. محمدی در این خصوص گفت: امروز تمام تلاشم را به کار بستم اما یازدهم شدم. هرچند که بین کشورهای آسیایی اول شدم.وی در پایان افزود: جمعه هم در ماده استقامت رقابت دارم و امیدوارم آن‌جا نتیجه بهتری بگیرم.
کهتری: مدال بیابانی آغاز راه توسعه پاراکامپوند است
سرمربی تیم کامپوند ایران با اشاره به کسب مدال نقره پارالمپیک توسط رمضان بیابانی ملی‌پوش ایرانی گفت: این مدال آغاز راه توسعه این رشته در ورزش معلولان خواهد بود. مجید کهتری با اشاره به این موفقیت گفت: اتفاق تاریخی بود و این مهم در حالی رقم خورد که کمانداران ایرانی از پارالمپیک ریو به بعد در اردو حضور پیدا کردند. کسب مدال نقره پارالمپیک با کمتر از
۵ سال فعالیت نشان از آن دارد که ما ظرفیت‌های زیادی در این رشته داریم. او با اشاره به نتیجه بیابانی در مسابقات کامپوند پارالمپیک عنوان کرد: در بازی برابر نماینده روسیه ملی‌پوش ما پنج امتیاز عقب بود و این یعنی حذف اما او توانست بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارد و در تیر پایانی بازی را مساوی و در نهایت در تیر طلایی بر این رقیب مقتدر غلبه کرد. رنگ مدال بیابانی می‌توانست طلایی باشد اما رقیب چینی وی بسیار عالی بود و این موجب شد تا نماینده ما به مدال نقره بسنده کند. کهتری با بیان اینکه این مدال آغاز راه توسعه کامپوند ورزشکاران پارالمپیکی است، افزود: حضور علی سینا منشازاده و رمضان بیابانی نشان از آن دارد ما ظرفیت زیادی برای توسعه این رشته را داریم. بی‌تردید این مدال آغاز راه توسعه تیر وکمان در بخش کامپوند است و مشتاقان زیادی را به سمت این رشته سوق خواهد داد. امیدوارم شرایط به‌گونه‌ای باشد که بتوانیم استعدادیابی لازم در این بخش را انجام دهیم تا در دوره بعدی شاهد حضور ورزشکاران بیشتری در خط مسابقه باشیم. باخت منشازاده یکی دیگر از محورهای مصاحبه کهتری بود. او در این زمینه گفت: این باخت خستگی را به تن من گذاشت. انتظار حضور هر ۲ نماینده ایران را در فینال داشتم.
متقیان: فقط مدال طلای پارالمپیک را کم داشتم
هاشمیه متقیان پرتابگر ایران پس از دستیابی به مدال طلای پرتاب نیزه کلاس ادغامی F۵۵ و F۵۶ بانوان در مسابقات دوومیدانی بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو اظهار داشت: نمی‌توانم احساسم را بیان کنم و به زبان بیاورم. واقعاً وقتی به این موضوع فکر می‌کنم،‌گریه‌ام می‌گیرد.
وی در ادامه یادآور شد: برای رسیدن به این مدال طلا از پارالمپیک ریو تا به اینجا هر روز تمرین کردم. حتی در زمان شیوع کرونا هم تمریناتم را قطع نکردم. رمز موفقیت من فقط تمرین، تمرین و تمرین بود.
این بانوی طلایی ایران خاطر نشان کرد: تمام خانم‌های معلول می‌توانند روزی مدال‌آور پارالمپیک شوند، اگر برنامه و نقشه راه خوبی داشته باشند و البته خوب و درست تمرین کنند.
متقیان در خاتمه تصریح کرد: من مدال طلای آسیا، بازی‌های پاراآسیایی و جهانی را داشتم و در بین مدال‌هایم فقط همین یک مدال طلا کم بود که امروز به آن رسیدم.
امیری: ساره هنوز برای رکوردشکنی جا دارد
حسین امیری سرمربی تیم پاراتیراندازی ایران بعد از کسب مدال طلای
ساره جوانمردی در پارالمپیک 2020 گفت: انتظار ما از ساره جوانمردی کسب مدال طلا بود چون سطح این تیرانداز در حد طلا است. باید بگویم او همچنان می‌تواند رکورد پارالمپیک را ارتقا بدهد.
سرمربی تیم پاراتیراندازی خاطرنشان کرد: جوانمردی روز شنبه هم در ماده 50 متر خفیف مسابقه دارد و باتوجه به اینکه در پارالمپیک ریو هم در این ماده قهرمان شده است، به طلای او فکر می‌کنیم زیرا سطح او در حد مدال طلا است.امیری درخصوص عملکرد نمایندگان تیراندازی ایران در پارالمپیک توکیو افزود: 8 ماه است روشی را در دستور کار قرار‌داده‌ام و با این روش کار کرده‌ایم. جا دارد از زحمات تک تک اعضای تیم تشکر کنم. حتی از سمیرا ارم هم به خاطر زحماتی که کشید تشکر می‌کنم.
رفتار جنجالی ورزشکار اوکراین در پارالمپیک
رفتار جنجالی ورزشکار پارالمپیک اوکراین در توکیو خبرساز شد.
ایهور تسویتوف ورزشکار پارالمپیکی اوکراینی با امتناع از پیوستن به رقبای روس خود برای گرفتن عکس روی سکوی مدال در بازی‌های ۲۰۲۰ توکیو خبرساز شد و واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت.دیمیتری سافرونوف نماینده کمیته پارالمپیک روسیه (RPC) در ۱۰۰ متر T۳۵ مردان روز دوشنبه با رکورد جدید جهانی ۱۱.۳۹ ثانیه طلا گرفت.آرتم کلاشیان هموطن خود مدال برنز را به دست آورد و ورزشکار اوکراین نقره گرفت.با این حال تسویتوفاز قرار گرفتن کنار دو ورزشکار دیگر روی سکو خودداری کرد و از آداب و رسوم مسابقات پیروی نکرد.در نتیجه دو نفر ورزشکاران روس به طرز ناخوشایندی در فاصله‌ای دورتر جمع شدند.تنش‌های سیاسی بین دو کشور اوکراین و روسیه در المپیک نیز وجود داشته است و اکنون به بازی‌های پارالمپیک نیز کشیده شد. این تنش حتی در رقابت‌های یورو نیز بود که اوکراین نقشه منطقه کریمه را روی لباس‌های خودشان حک کرده بودند.