kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۷۱۹
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۶

آخرین اخبار از پارالمپیک 2020

 

گرامیداشت یاد سیامند رحمان در توکیو
پور میرزایی خوش درخشید و صاحب «نقره» شد
در شب پایانی رقابت‌های وزنه برداری پارالمپیک توکیو یاد مرحوم سیامند رحمان به عنوان قهرمان و رکورددار جهان و پارالمپیک باپخش تصاویری از او قبل از شروع رقابت‌ها در سالن مسابقات گرامی داشته
شد.
در شب پایانی رقابت‌های وزنه برداری پارالمپیک و در آخرین وزن۱۰۷+،هشت وزنه بردار شرکت داشتند. اما از همان ابتدا و با نقش بستن وزنه‌های انتخابی وزنه‌برداران بر تابلوی بزرگ سالن‌، معلوم شد که دونفر رقبای اصلی کسب مدال در این وزن هستند. جمیل الشبلی و منصور پورمیرزایی از ایران. الشبلی وزنه ۲۳۶ کیلوگرم را در حرکت اول خود اعلام کرده بود و پور میرزایی قصد حمله به وزنه ۲۳۵ کیلوگرم را داشت. نزدیکترین نفر به اینها فارس ال آجیلی از عراق بود که وزنه ۲۲۲ کیلوگرم را انتخاب کرده بود که در همان حرکت اول در بالابردن آن موفق بود. منصور پورمیرزایی در اولین حضور خود روی تخته،با روحیه بالا و عزم راسخ تقریبا به راحتی بر وزنه درخواستی غلبه کرد.بعد از او الشبلی اردنی روی صحنه آمد که اونیز بر وزنه ۲۳۶ کیلو فائق آمد و معلوم شد رقابت نزدیکی بین او و منصور پورمیرزایی وجود خواهد داشت.آنها‌، هر دو برای حرکت دوم۲۴۲ را انتخاب کرده بودند. میرزایی در حرکت دوم نیز بر وزنه ۲۴۲ به راحتی غلبه کرد و در انتظار نمایش رقیب اردنی نشست. الشبلی نیز در دومین حرکت موفق بود تا تکلیف سکوی اول و دوم به حرکت سوم و پایانی کشیده شود. فارس آجیلی وزنه بردار عراقی خیلی زود با مهار وزنه ۲۲۸ کیلو گرم، گردن آویز برنز را مال خود کرده بود. برای حرکت سوم پورمیرزایی وزنه ۲۴۳ را انتخاب کرده بود و الشبلی وزنه ۲۴۴ کیلو گرم را. اما در آخرین لحظه هر دو وزنه ۲۴۶ را انتخاب کردند! منصورمیرزایی در حمله به این وزنه وغلبه بر آن ناکام ماند. الشبلی نیزدر آخرین حرکت خود در مصاف با وزنه ۲۴۶ موفق نبود اما به خاطر وزن کمتر صاحب گردن آویز طلا شد. منصور پور میرزایی نیز نمایش قابل قبول و موفقی داشت وتنها به خاطر کیلوهای اضافی برسکوی دومی قرارگرفت و صاحب مدال خوش رنگ نقره شد. پورمیرزایی موقع توزیع مدال‌ها با پیراهنی که عکس سیامند روی آن بود بر سکو حاضر شد.
وداع پورمیرزایی از دنیای قهرمانی
منصور پورمیرزایی پس از کسب مدال نقره پاراوزنه برداری گفت: برای طلای سیامند آمده بودم اما نتوانستم از پس این مسئولیت برآیم، این آخرین مسابقه زندگی قهرمانیم بود.وی افزود: آنچه انتظار مردم بود و در ذهن داشتم محقق نشد، من قرار بود مدال طلای سیامند را کسب کنم اما متاسفانه در این زمینه موفق نبودم.پورمیرزایی با بیان اینکه افتخارات و نام سیامند تکرار نشدنی است و این برای من در یکسال گذشته به یک بار روانی تبدیل شده بود، گفت: بسیار تلاش کردم که خود را از زیر این فشار خارج کنم، متاسفانه نتوانستم آن‌گونه که مردم انتظار دارند وزنه بزنم و این موجب ناراحتی من است.دارنده مدال نقره بازی‌های پارالمپیک توکیو در رشته پاراوزنه برداری یادآور شد: این نخستین مدال نقره من بود که در آخرین مسابقه ورزشی‌ام به دست آمد من از دنیای قهرمانی خداحافظی می‌کنم. قرار بود سال گذشته خداحافظی کنم اما مرگ دوست عزیزم سیامند این کار را به تاخیر‌انداخت.
خسروانی: مدالم را تقدیم به مردم و مربی ام می‌کنم
امیر خسروانی ورزشکار پرش طول کلاس T12 کاروان ایران در پارالمپیک ٢٠٢٠ توکیو که با رکورد ٧.٢١ به مدال طلای این رقابت‌ها دست یافت گفت: می‌توانستم رکورد بهتری بزنم. متاسفانه ٢٠ روز قبل از پارالمپیک از ناحیه آشیل پا دچار مصدومیت شدم و آهو شد نتوانم رکورد بهتری ثبت کنم.وی ادامه داد: پرش ٧.٢١ رکوردی نبود که دنبالش بودم. ان‌شاءالله در آینده تلاش می‌کنم که رکورد‌های بهتری ثبت کنم.خسروانی با بیان اینکه به کسب مدال طلا فکر می‌کرده است، افزود: هرچند در برآوردها مدال برنز را برایم پیش‌بینی کرده بودند اما من با تمرکز و تمرین ذهنی می‌دانستم می‌توانم طلا بگیرم.
اولاد: پیش‌بینی طلا را داشتم
مهدی اولاد که با پرتاب ١۴.۴٣ وزنه در پارالمپیک توکیو پنجمین مدال ایران را کسب کرد، پس از این افتخارآفرینی گفت: خوشحالم. مدال را به پدر و مادر و خانواده ام تقدیم می‌کنم که زحمت زیادی برای من کشیدند و از همین جا دستشان را می‌بوسم.وی ادامه داد: شرایط کسب مدال را پیش‌بینی می‌کردم. حریفان را بخوبی میشناختم. با حریفان برزیلی، ایتالیایی، و کروات و حتی نورمحمد عزیز بارها رقابت کرده بودم و به همه چیز این مسابقات اشراف داشتم.اولاد تاکید کرد: همه چیز عالی بود و امید دارم که در پرتاب دیسک نیز پنج شنبه به موفقیت و مدال برسم.وی در پایان افزود: از رکوردم راضی نیستم. انءشاالله در آینده این رکورد را بهبود خواهم بخشید.
رضی: هدفم مدال طلا یا نقره بود
سامان رضی پس از کسب مدال برنز پارالمپیک در رقابت‌های دسته
107 کیلوگرم وزنه‌برداری اظهار داشت: برای رسیدن به این مدال تلاش زیادی کردم اما به هدف موردنظر نرسیدم. برنامه‌ریزی من برای مدال نقره یا طلا بود اما متأسفانه شرایط به گونه دیگر رقم خورد. او با اشاره به خطا در حرکت نخست گفت: وزنه 231 کیلوگرم سنگین نبود اما یک‌لحظه از کنترلم خارج شد و نتوانستم به‌درستی آن را مهار کنم و این موجب شد تا دچار عدم تمرکز شوم. در حرکت دوم این وزنه را به‌راحتی مهار و توانستم مدال برنزم را قطعی کنم. دارنده مدال برنز بازی‌های پاراآسیایی 2018 جاکارتا این را هم عنوان کرد: رقیبانم قدرتمند بودند. ورزشکار مغولستانی هم رکورددار جهان و هم رکورددار پارالمپیک است. وزنه‌بردار مالزی هم خوب کار کرد و به مدال نقره رسید من برای موفقیت باید تلاشم را بیشتر کنم.رضی در پایان با اشاره به ادامه فعالیت خود در رشته پاراوزنه‌برداری تصریح کرد: تمریناتم را دنبال می‌کنم تا بتوانم در بازی‌های پاراآسیایی عملکرد خیلی بهتری داشته باشم.
برنامه ورزشکاران ایران در روز هفتم پارالمپیک
تیراندازی: ساره جوانمردی و سمیرا ارم در مرحله مقدماتی تفنگ بادی
۱۰ متر سه وضعیت زنان در خط آتش قرار می‌گیرند و با ۱۶ تیراندازی دیگر رقابت می‌کنند. در پایان این رقابت هشت ورزشکار به فینال می‌رسند.
تیروکمان: علی سینا منشازاده در یک هشتم نهایی کامپوند انفرادی مردان با کمانداری از فنلاند رقابت می‌کند.رمضان بیابانی هم در همین مرحله مقابل کمانداری از بلژیک قرار می‌گیرد.
دوومیدانی: هاشمیه متقیان کار خود را در ماده پرتاب نیزه آغاز و با
۸ پرتابگر دیگر رقابت می‌کند.
دوچرخه‌سواری: مهدی محمدی در ماده جاده تایم تریل رقابت خود را آغاز می‌کند. در این ماده ۱۵ رکابزن در خط شروع قرار می‌گیرند.
والیبال نشسته: تیم ملی ایران در آخرین دیدار خود از مرحله گروهی مسابقات مقابل چین به میدان می‌رود.