kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۷۰۵
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۴
آمریکا

خسارات طوفان سهمگین «آیدا»

 

طوفان آیدا که پنجمین طوفان شدیدی است که تا کنون آمریکا را
در بر گرفته است، خساراتی را در سواحل لوئیزیانا برجا گذاشت.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ خبرگزاری تصویری راپتلی گزارش داد که باد‌هایی با سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت موجب ریشه‌کن شدن درختان در حاشیه خیابان‌ها شد. طوفان موجب واژگون شدن خودروها و جمع شدن سیلاب در خیابان‌ها شد و موقتا مسیر جریان آب در رودخانه می‌سی سی‌پی را تغییر داد. تصاویر هواشناسی نشان می‌دهد جهت حرکت این طوفان به سمت شمال است. در می‌سی سی‌پی هزاران نفر از قبل خود را برای این طوفان آماده کرده‌اند و در مکان‌های امن پناه گرفته‌اند.
تصاویر طوفان در نیواورلئان ریشه‌کن شدن درختان را بر اثر طوفان شدید آیدا نشان می‌دهد. در تصاویری که از طوفان آیدا در لوئیزیانا گرفته شده است، صحنه کنده شدن بخشی از سقف یک بیمارستان محلی در این شهر دیده می‌شود. طوفان آیدا از نظر شدت در رده چهار قرار گرفته است. این طوفان با بادهایی به سرعت 150 کیلومتر در ساعت منطقه را در بر گرفته است. طوفان آیدا برق ۴۳۰ هزار نفر در جنوب این ایالت را قطع کرده است.
رئیس‌جمهور آمریکا از مردمی که در مناطق خطر هستند خواست تا این طوفان را جدی بگیرند. باد و طوفان سبب شده تا خدمات درمانی اورژانس در لوئیزیانا فعالیت خود را به حالت تعلیق در آورد.
از سوی دیگر، قطع برق سبب شده تا ایستگاه‌های تخلیه فاضلاب از کار افتاده و خطر سرازیر شدن فاضلاب در خانه مردم افزایش یافته است.