kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۶۶۰
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۷

نمایش یک انیمیشن دینی از ایران در کره‌جنوبی(اخبار ادبی و هنری)

انیمیشن سینمایی «بنیامین» به بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن و کارتون سئول(سیکاف ۲۰۲۱) راه یافت.


انیمیشن سینمایی «بنیامین» که در جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان اصفهان اولین موفقیت‌های خود را آغاز کرد اینک به‌صورت رسمی ‌به بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن و کارتون سئول(سیکاف ۲۰۲۱) راه یافت.
این جشنواره که یکی از جشنواره‌های معروف حوزه انیمیشن در جهان است، از ۱ تا ۴ اکتبر (۹ تا ۱۲ مهر) در سئول پایتخت کره‌جنوبی برگزار می‌شود.
پیش از این فیلم سینمایی بنیامین در جشنواره‌های بین‌المللی فیلم زوما در نیجریه، کووتو در‌ تانزانیا و انیمافیلم در کشور آذربایجان انتخاب شده بود و در ‌تانزانیا برنده بهترین فیلم داستانی و برنده بهترین کاراکتر انیمیشن شد.
انیمیشن سینمایی بنیامین که پخش بین‌المللی آن در اختیار گروه عماریار و شرکت فیلمارکت (به مدیریت سونیا سرلک) است، همچنین برنده جایزه بهترین انیمیشن سینمایی کشور در سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان شده بود.
در خلاصه داستان «بنیامین» آمده است: «خرابکاری‌ آشر، دوست بامزه اما دست‌وپا چلفتی بنیامین باعث اسارت مادر بنیامین توسط سربازان پادشاه می‌شود. بنیامین تصمیم می‌گیرد برای نجات مادرش به سفری پرخطر برود و این سرآغازی است برای ماجراهای پُرفراز و نشیب بنیامین و آشر...»