kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۶۴۶
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴

حذف برخی سختگیری‌های کرونایی در پارالمپیک توکیو

 


مقامات برگزاری رقابت‌های پارالمپیک ٢٠٢٠ توکیو برخی سختگیری‌های اولیه در برگزاری این بازی‌ها را نادیده گرفته و شرایط برگزاری را تسهیل کرده‌اند.
در حالی که به دلیل اوج گیری گسترش ویروس کرونا در ژاپن و به خاطر اعتراضات گسترده پیش از برگزاری المپیک و پارالمپیک ٢٠٢٠ مقامات برگزاری و مسئولان کمیته بین‌المللی پارالمپیک، مقررات دشواری برای تماشاگران و مسئولان اجرایی خارج دهکده و خبرنگاران در نظر گرفته بودند، اما در اجرای این پروتکل‌ها اکنون گشایش‌هایی ایجاد شده و به نظر ژاپنی‌ها کمتر به اجرای مقررات سفت و سخت مقابله با کرونا توجه دارند.
در سالن پاراوزنه و پاراجودو در روزهای گذشته حضور عده‌ای از تماشاگران در حالی بر روی سکوها محسوس است که پیش از این اعلام شده بود رقابت‌های پارالمپیک‌ بدون حضور تماشاگران خواهد بود. همچنین تست اجباری روزانه سه روز اول المپیک پس از ورود به ژاپن و تست پیوسته پس از آن نیز در پارالمپیک تبدیل به تست هر چهار روز یک بار شده است که برای انجام آن هم نیازی به حضور در مرکز خاصی نیست و می‌توان کیت‌ها را بدور از چشم ناظران و حتی در هتل پر کرد و یک‌جا تحویل داد. در طول حدود پنج روز برگزاری رقابت‌های پارالمپیک تاکنون هیچ محدودیت اجباری کرونایی برای ورود به سالن مسابقات نبوده است.
هر چند از دهکده ورزشکاران خبر می‌رسد پروتکل‌ها به شدت در داخل دهکده در حال اجراست و ورزشکاران موظف به تست طبق برنامه از پیش تعیین شده هستند. رقابت‌های پارالمپیک ٢٠٢٠ توکیو از دوم شهریور آغاز شده و تا
١۴ شهریور ادامه خواهد داشت.