kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۵۸۹
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵
رئیس سازمان بسیج مستضعفین خبر داد

احداث بیمارستان صحرایی سپاه در همدان

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور از ساخت یک بیمارستان توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همدان خبر داد و گفت: این پروژه در حال طراحی است و سپاه آمادگی دارد تا در هر شهرستان یک درمانگاه تخصصی بسازد.

 

همدان- خبرنگار کیهان:

سردار غلامرضا سلیمانی در جلسه ستاد مدیریت کرونا در همدان با اشاره به اینکه درخواست این شهر مبنی بر راه‌اندازی بیمارستان صحرایی توسط سپاه در حال بررسی است افزود: نتیجه این درخواست به زودی اعلام می‌شود.
وی با بیان اینکه به زودی تعدادی دستگاه اکسیژن‌ساز و کپسول اکسیژن به سپاه استان تحویل داده می‌شود عنوان کرد: توانمندسازی افراد در زمان همه‌گیری ویروس کرونا امری ضرورت به حساب می‌آید.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به اینکه راهبرد پیشگیری مقدم بر درمان است اظهار داشت: از مسئولان استانی درخواست می‌شود تا در چارچوب روش‌های هوشمندانه و متناسب با زیست‌بوم استان، طرح شهید سلیمانی را به صورت ویژه اجرا کنند.
وی از آمادگی سازمان بسیج کشور برای آموزش 5 هزار نیرو از اقشار مختلف بسیج در حوزه بهداشت و درمان خبر داد و گفت: با آموزش کادر بسیج محلات و ادارات می‌توان با وزارت بهداشت و علوم پزشکی در زمینه مهار ویروس کرونا همکاری کرد. در ادامه نماینده ولی فقیه در استان با ابراز نگرانی از عادی‌انگاری بیماری کرونا توسط عده‌ای در سطح جامعه، گفت: با گذشت زمان میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سطح جامعه کاهش پیدا کرده است البته بخشی از آن به خستگی مردم و طولانی شدن روند مقابله با این بیماری مربوط می‌شود.
آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی عنوان کرد: گفته می‌شود برخی داروها حتی داروهای غیر مرتبط با بیماری کرونا گران و یا کمیاب شده که این موضوع نیازمند بررسی دقیق و برنامه‌ریزی برای رفع کمبودها است.
وی در ادامه از گلایه برخی شهروندان نسبت به نبود امکانات لازم جهت بستری و درمان بیماران اشاره کرد و افزود: برای رفع این مشکل می‌توان فضاهایی را به عنوان بیمارستان و محل نگهداری بیماران در استان در نظر گرفت تا مردم برای دریافت خدمات، منتظر نباشند. امام جمعه همدان با اشاره به اینکه برخی از مردم تصور می‌کنند که همه دنیا امروز واکسن زده و تنها کشور ما در این زمینه عقب مانده خاطرنشان کرد: دشمن در فضای رسانه‌ای به دنبال طرح این موضوع است تا روحیه مردم را تخریب کند.