kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۵۸۲
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۳

تشکیل نخستین جلسه سران قوا در دوره جدید

 

رئیس‌مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دغدغه ما جز دغدغه مردم چیزی نیست، اظهار داشت: جلسات سران قوا نیز معطوف به حل این مشکلات است تا هم معضلات را کاهش دهیم و هم کارها را به پیش ببریم.
محمدباقر قالیباف رئیس‌مجلس شورای اسلامی عصر دیروز و در حاشیه تشکیل نخستین جلسه رؤسای قوای سه‌گانه در دولت سیزدهم اظهار داشت: تشکیل اولین جلسه سران قوا را که به فاصله کوتاهی از رأی اعتماد مجلس به کابینه برگزار شد به فال نیک می‌گیریم.
وی افزود: این جلسه یک ویژگی خاص دارد و آن هم این است که در نظام اداری ما و در هر سه قوه و نیز در بخش خصوصی و نهادهای عمومی غیر‌دولتی، بیشتر کارگزارمحور هستیم تا سیستم محور؛ این پدیده خوبی نیست اما یک واقعیت است که باید حل شود.
رئیس‌مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در اینجا نقش افراد بسیار مهم است تا هم‌افزایی ایجاد کرده و به اصلاح این رویه‌ها کمک کنند.
قالیباف تصریح کرد: شرط اول این هم‌افزایی نیز همدلی و همراهی سران قوا است که این همدلی هم وجود دارد و هم مورد تأکید است و هم در آینده به آن عمل خواهد شد.
وی با بیان اینکه دغدغه ما جز دغدغه مردم چیزی نیست، اظهار داشت: این جلسات نیز معطوف به حل این مشکلات است تا هم معضلات را کاهش دهیم و هم کارها را به پیش ببریم.
رئیس‌مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همیشه موضوعات مهمی در سطوح ملی و بین‌المللی وجود دارد که نیاز به گفت‌وگوهای صریح و روان درخصوص آنها هست تا راه‌حل‌های آنها مشخص شود و امیدواریم آثار و برکات این جلسات در زندگی مردم مشخص شود.
همچنین حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور پس از برگزاری اولین جلسه سران قوا در دولت سیزدهم در سخنانی، گفت: مسئله مهمی که ما در ابتدای کار در جلسه سران قوا دنبال کردیم و پیگیری خواهیم کرد که باید با همکاری و همدلی مجلس شورای اسلامی دنبال شود، اصلاح بودجه است که بتواند آرامشی در کشور برقرار کند.
وی افزود: هرگونه توسعه‌یافتگی در کشور در گروی انسجام قوا و همه نیروهای انقلاب اسلامی است و همه کسانی که دغدغه انقلاب اسلامی و نظام را دارند با هر گویش و نگاه سیاسی امروز باید خودشان را آماده کنند که در امور کشور نقش‌آفرینی داشته باشند. رئیس‌جمهور تصریح کرد: این جلسه در جهت حل مشکلات، جلسه خوبی بود و در آن مسائلی که در جهت هماهنگی بین قوا و مسائل در پیش که بتواند در کشور موثر باشد، مطرح شد. مشکلات کرونا نیز نیازمند همفکری و همکاری همه نهادهای کشور است.
قالیباف: غیر از مشکلات مردم
دغدغه‌ای نداریم
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی عصر دیروز و در حاشیه تشکیل نخستین جلسه رؤسای قوای سه‌گانه در دولت سیزدهم اظهار داشت: تشکیل اولین جلسه سران قوا را که به فاصله کوتاهی از رأی اعتماد مجلس به کابینه برگزار شد به فال نیک می‌گیریم.
وی افزود: این جلسه یک ویژگی خاص دارد و آن هم این است که در نظام اداری ما و در هر سه قوه و نیز در بخش خصوصی و نهادهای عمومی غیر دولتی، بیشتر کارگزارمحور هستیم تا سیستم‌محور؛ این پدیده خوبی نیست اما یک واقعیت است که باید حل شود. رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در اینجا نقش افراد بسیار مهم است تا هم‌افزایی ایجاد کرده و به اصلاح این رویه‌ها کمک کنند. قالیباف تصریح کرد: شرط اول این هم‌افزایی نیز همدلی و همراهی سران قوا است که این همدلی هم وجود دارد و هم مورد تأکید است و هم در آینده به آن عمل خواهد شد. وی با بیان اینکه دغدغه ما جز دغدغه مردم چیزی نیست، اظهار داشت: این جلسات نیز معطوف به حل این مشکلات است تا هم معضلات را کاهش دهیم و هم کارها را به پیش ببریم. رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همیشه موضوعات مهمی در سطوح ملی و بین‌المللی وجود دارد که نیاز به گفت‌وگوهای صریح و روان درخصوص آنها هست تا راه‌حل‌های آنها مشخص شود و امیدواریم آثار و برکات این جلسات در زندگی مردم مشخص شود.