kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۵۷۰
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۲

شهادت کودک 12 ساله فلسطینی به دست تک‌تیرانداز رژیم صهیونیستی

کودک 12 ساله فلسطینی به ضرب گلوله یکی از تک‌تیراندازان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید و تعداد شهدای اعتراضات اخیر در مرز غزه به دو نفر افزایش پیدا کرد.


بامداد دیروز «عمر حسن ابوالنیل» (۱۲ ساله) که شنبه هفته گذشته در اعتراض‌های مرز غزه زخمی شده بود، بر اثر شدت جراحات به شهادت رسید. بر اساس گزارش «عرب ۴۸»، یک عملیات جراحی پیچیده بر روی این کودک فلسطینی انجام و تلاش شده بود که جان وی نجات داده شود. وی از اهالی «حی التفاح» در شرق غزه است و شنبه گذشته در راهپیمایی‌های منطقه «ملکه» در شرق غزه شرکت کرده بود که از ناحیه گردن هدف تک‌تیرانداز صهیونیست قرار گرفت.
با شهادت وی تعداد شهدای راهپیمایی‌های اخیر در مرز غزه به دو نفر رسید. پیش‌تر شهادت «خالد دعیج» (۳۲ ساله) از اردوگاه «جبالیا» نیز اعلام شده بود. در راهپیمایی‌های اعتراضی شنبه هفته گذشته در مرز غزه بیش از ۴۰ فلسطینی نیز زخمی شده بودند. پیش از این یونیسف در گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی فقط طی دو ماه اخیر ۹ کودک فلسطینی را کُشته و ۵۵۶ کودک دیگر را زخمی کرده است.
از سوی دیگر، مرکز حقوق بشر «المیزان» با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که صهیونیست‌ها جنازه هفت اسیر فلسطینی را که در زندان رژیم صهیونیستی شهید شده‌اند، تحویل نمی‌دهند. پایگاه خبری عرب-۴۸ ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، این اقدام در چارچوب سیاست رژیم صهیونیستی مبنی بر «گروگان گرفتن اجساد و استفاده از آنان به عنوان ابزار چانه‌زنی و کسب اهداف سیاسی» است.
بر اساس این بیانیه، سیاست گروگان گرفتن اجساد اسرا، به سیاست رسمی رژیم صهیونیستی تبدل شده است. گذشته از اینکه این رژیم، قوانینی برای عدم تحویل اجساد نیز تصویب کرده است.به گفته المیزان، تعداد اجسادی که صهیونیست‌ها از سال ۲۰۱۵ تحویل نداده‌اند به
۳۲۵ نفر رسیده است. بر اساس قوانین صهیونیست‌ها، فرمانده نظامی می‌تواند مانع تحویل اجساد اسرای فلسطینی و دفن آنان شود.