kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۵۵۲
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۶

آخرین اخبار از پارالمپیک 2020

 

پاکباز: شرمنده مردم شدم، جبران می‌کنم
سامان پاکباز پس از اینکه در پرتاب وزنه کلاس F۱۲ بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو پنجم شد، وعده داد، ناکامی خود در دستیابی به مدال پارالمپیک توکیو را با رسیدن به مدال بازی‌های پارآسیایی چین جبران می‌کند. وی گفت: در مسابقه امروز نتیجه خوبی کسب نکردم و پنجم شدم. نمی‌دانم می‌توانستم رکورد و عملکرد بهتری داشته باشم یا نه، اما همه سعی و تلاش خود را کردم.برای من پیش‌بینی مدال نمی‌شد و به‌عنوان رتبه چهارم دنیا به اینجا آمده بودم و در نهایت هم پنجم شدم.او افزود: یک آسیب‌دیدگی از گذشته داشتم که یک سال و نیم با آن درگیر بودم. متأسفانه در اینجا دوباره آن مصدومیت برگشت. البته همه اینها عذر و بهانه است و باید بیشتر مراقب بودم. واقعاً شرمنده دوستان و مربیانم شدم. به ایران که برگردیم تلاش می‌کنم تا در پاراآسیایی۲۰۲۲ بهترین مدال را بگیرم.ملی‌پوش پارادوومیدانی ایران در پایان تصریح کرد: در شش سال گذشته این اولین مسابقه‌ای است که از آن دست خالی به کشورمان برمی‌گردم. واقعاً شرمنده مردم شدم و قطعاً در مسابقات آتی جبران می‌کنم.
پاپی: شاید با تمرکز بیشتر به مدال طلا می‌رسیدم
امان‌الله پاپی پس از دستیابی به مدال نقره مسابقات پرتاب نیزه کلاس ادغامی F۵۶ وF۵۷ بازی‌های پارالمپیک توکیو گفت: فکر نمی‌کردم رقیبم (حامد حیدری) این‌طور عمل کند. در مسابقات اخیر اصلاً‌ چنین رکوردی را ثبت نکرده بود. من فکر می‌کردم حریف برزیلی رقیب اصلی‌ام باشد، اما در نهایت حیدری بهتر کار کرد و به مدال طلا رسید.
او در ادامه افزود: امروز خیلی خوب کار کردم و از عملکردم راضی هستم. می‌توانستم رکوردی بالاتر را به ثبت برسانم، اما این‌طور نشد. اگر تمرکز بالاتری داشتم شاید می‌توانستم به مدال طلا برسم، اما همان‌طور که دیدید بارها رکورد جهان و پارالمپیک در مسابقه امروز جابه‌جا شد.
این پرتابگر پارالمپیکی کشورمان با اشاره به تغییر برخی از قوانین برگزاری مسابقات یادآور شد: من از تمام رقبایم جوان‌تر هستم و این اولین پارالمپیک من بود. اطمینان داشته باشید که در آینده نتایج بهتری خواهم گرفت. شک نکنید که رکوردهای امروز هم به زودی شکسته خواهند شد.
پاپی در پایان گفت: واقعاً حیف شد که به مدال طلا نرسیدم. شرمنده مربیانم و خانواده‌ام شدم، البته این حضور و این مدال باعث می‌شود تا شرایط زندگی ورزشی‌ام حرفه‌ای‌تر و بهتر شود تا به موفقیت‌های موردنظرم دست پیدا کنم.
پاپی دیروز در بهترین پرتاب خود حدنصاب 49.56 متر را ثبت کرد و رکورد جهان و پارالمپیک را ارتقا بخشید.ولی این پایان کار نبود و حامد حیدری پرتابگر ایرانی الاصل تیم آذربایجان با حدنصاب 51.42 متر که در پرتاب پنجم خود به ثبت رسانده بود، ضمن ارتقای تمام رکوردهایی که پاپی شکسته بود، به مدال طلا دست یافت و نماینده کشورمان دوم شد و به مدال نقره رسید. در این رقابت سیسرو والدیران از برزیل با رکورد 48.93 سوم شد و به مدال برنز دست یافت.
کهتری: امید نداشتیم، این‌جا نبودیم
مجید کهتری، سرمربی تیم ملی پارا تیروکمان درباره عملکرد ورزشکاران کامپوند گفت: هم علی منشازاده و هم رمضان بیابانی جایگاه خوبی در رنکینگ داشتند و به همین دلیل در این مرحله با رقیبان آسانی مسابقه دادند. هر چه جلوتر بروند، رقیبان سخت‌تر می‌شوند. او هم‌چنین درباره امیدش به کسب مدال در کامپوند گفت: اگر امید نداشتیم که الان این‌جا نبودیم. ورزشکاران ما در پاراتیروکمان همه از بهترین‌ها هستند و من امید زیادی به موفقیت آنها دارم. تمام کارهای لازم انجام شده و حالا در این روزها هم سعی می‌کنیم که ورزشکاران ما تحت تاثیر جو روانی مسابقه قرار نگیرند. کهتری اضافه کرد: آن‌چه که در این روزها مهم است، همین حفظ آرامش و تمرکز است و امیدوارم که بچه‌ها به جای فکر کردن به مدال به ارائه بهترین عملکردشان فکر کنند.
آقاکوچکی: پیش‌بینی این نتیجه مقابل الجزایر را نداشتیم
عباس آقاکوچکی بعد از برد تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران برابر الجزایر در پارالمپیک توکیو گفت: از ابتدا می‌دانستیم گروه سختی داریم. پیش‌بینی برد الجزایر را داشتیم ولی نه با این قدرت و زیبایی.
سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر ادامه داد: بعد از مسابقه با استرالیا و آمریکا، امروز هم خوب بازی کردیم. در نیمه دوم بازی با آمریکا تنها با سه امتیاز شکست خوردیم.آقاکوچکی خاطرنشان کرد: روند رو به رشد تیم ایران در بازی با الجزایر خودش را کامل نشان داد و با قدرت پیروز شدیم. پیش‌بینی ما هم همین بود که الجزایر را شکست بدهیم.وی با بیان اینکه پیش‌بینی صعود از گروه دوم بازی‌های پارالمپیک سخت است، یادآور شد: آلمان یکی از گزینه‌هایی است که در پیش‌بینی اولیه می‌توانیم شکست بدهیم ولی آنها بریتانیا را شکست داده و با اختلاف کم به آمریکا باخته‌اند. این نتایج یک مقدار کار را سخت می‌کند.سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر تصریح کرد: نتیجه بازی بریتانیا با الجزایر شبیه به نتیجه بازی با ما بود. اگر بتوانیم بریتانیا را شکست بدهیم به صعود امیدوار می‌شویم. البته همه می‌دانند بریتانیا تیم بسیار خوبی است.
رضایی: اولین فینال را بردیم
هادی رضایی سرمربی تیم ملی والیبال نشسته ایران پس از پیروزی مقابل آلمان گفت: بازی با آلمان نشان داد که چقدر تیم‌های والیبال نشسته جهان بر اساس تاکتیک رشد کرده‌اند. این نشان می‌دهد که هشت تیم قدرتمند در بازی‌ها حضور پیدا کرده‌اند.او تصریح کرد: ما نخستین فینال را با پیروزی پشت سر گذاشتیم و چهار فینال دیگر پیش رو داریم. امیدوارم روند موفقیت‌هایمان تداوم داشته باشد چون همان‌طور که دیدید ست نخست بازی با آلمان پایاپای بود. تیم‌های دنیا به لحاظ تاکتیکی قوی شده‌اند.
رضایی در پاسخ به این پرسش که استراتژی ایران در بازی آینده فرق می‌کند یا خیر، تاکید کرد: ما برای هر بازی شیوه متفاوتی داریم و تغییر تاکتیک خواهیم داشت. ما در بازی بعدی مقابل برزیل بازی خواهیم کرد و از همین لحظه تمام تمرکزمان بر روی بازی با این تیم است.سرمربی تیم ملی والیبال نشسته در پایان و در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا بوسنی رقیب اصلی ایران در کسب عنوان قهرمانی است، گفت: ما در این لحظه به هیچ وجه به بوسنی فکر نمی‌کنیم و بر روی بازی با برزیل متمرکز هستیم. ما بازی به بازی پیش می‌رویم.