kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۴۵۶
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۳
وزیر بهداشت با اشاره به تلاش برای پایان واکسیناسیون تا دهه فجر:

دریافت خدمات بانکی و سفر در کشور منوط به داشتن کارت واکسن می‌شود

وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم واکسیناسیون عمومی کرونا گفت: در آینده برای ارائه خدمات در هتل‌ها و بانک‌ها و دریافت بلیت هواپیما و اتوبوس، ارائه کارت واکسن لازم خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، بهرام عین‌اللهی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان گلستان اهواز، اظهار داشت: هدف از این سفر بررسی مشکلات بهداشتی و درمانی است. تاکنون از بیمارستان رازی اهواز و چند مرکز واکسیناسیون بازدید کردیم. یکی از حسینیه‌های اهواز به مرکز واکسیناسیون تبدیل شده بود و همه نیروهای آن مردمی بودند و تنها یک ناظر از دانشگاه علوم پزشکی اهواز در این مرکز حضور داشت.
عین‌اللهی افزود: مرکز واکسیناسیون دیگری با همکاری بسیج جامعه پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی اهواز راه‌اندازی شده بود. در همه این مراکز مردم به خوبی و بدون صف، خدمات را دریافت می‌کردند.
وی با اشاره به بازدید از مراکز بهداشت روستایی، گفت: سیاست عمده ما این است که در رابطه با بهداشت بیشتر کار کنیم زیرا بهداشت، کار پایه‌ای است و هر چه در این خصوص کار شود، نتیجه خوبی حاصل می‌شود.
وزیر بهداشت با بیان اینکه حدود سه هزار بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند، ادامه داد: در اهواز نیز مانند برخی شهرهای دیگر، وضعیت قرمز است. بیمارستان گلستان اهواز حدود ۱۲ بخش ICU دارد و با داشتن یک هزار تخت یکی از بیمارستان‌های بزرگ کشور محسوب می‌شود که یک چهارم تخت‌های این بیمارستان به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص داده شده است.
عین‌اللهی اظهار داشت: میزان دارو، اکسیژن و رسیدگی به بیماران خوب بوده است اما مردم باید بدانند تنها راه کنترل بیماری، واکسیناسیون است. خوشبختانه رئیس‌جمهور گفته است که واکسن به مقدار کافی تولید و وارد خواهد شد.
وی بیان داشت: در هر جای دنیا که واکسیناسیون انجام شده، میزان مرگ و میر کاهش یافته است بنابراین سیاست اصلی ما این است که با سرعت و قدرت این کار را انجام دهیم.
مردم به مارک خاص واکسن توجه نکنند
وزیر بهداشت گفت: بعضا دیده می‌شد که برخی واکسن خاصی را می‌گفتند اما هر واکسنی که وزارت بهداشت وارد کند خوب است و مردم به مارک خاص واکسن توجه نکنند.
عین‌اللهی افزود: در این هفته واکسن بیشتری وارد خواهد شد و بنا داریم تا دهه فجر واکسیناسیون در کشور به اتمام برسد و همه مردم واکسینه شوند.
تزریق واکسن واجب است
وی اظهار داشت: بعضا شایعاتی درخصوص خوب نبودن واکسن مطرح می‌شود در حالی که تزریق واکسن واجب است و توصیه می‌شود همه مردم، واکسن را دریافت کنند. در آینده ملاک برای ارائه خدمات در هتل‌ها و بانک‌ها و دریافت بلیت هواپیما و اتوبوس، ارائه کارت واکسن لازم خواهد بود بنابراین اگر کسی واکسن تزریق نکند ممکن است بسیاری از این خدمات را دریافت نکند.