kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۴۰۳
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷
مسئول بسیج کارمندان:

70 درصد تصمیمات میز خدمات جهادی در ادارات به نتیجه می‌رسد

 

مسئول بسیج کارمندان و ادارات گفت:‌
70 درصد از تصمیم‌گیری‌ها و مصوباتی که در میز خدمات جهادی در ادارات گرفته می‌شود، به نتیجه می‌رسد.
فضل‌الله کفیل در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره خدمات بسیج ادارات تصریح کرد: یکی از خدماتی که بسیج ادارات ارائه می‌کند، برگزاری میز جهادی خدمت برای دسترسی مردم به مدیران و ارائه خدمات آسان به ارباب رجوع است بطوری که در بررسی‌های انجام شده از استانها معلوم شد؛
70 تا 80 درصد خدمات میز خدمت جهادی به نتیجه مطلوب رسیده است.
وی افزود: یکی از خدمات دیگر بسیج ادارات؛ شناسایی مسائل و مشکلات محلات در کشور است که با کمک پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات انجام می‌شود و مدیران مرتبط با آن مشکلات را به میز جهادی خدمت دعوت می‌کنند تا مستقیم با مردم و مشکلات‌شان روبه‌رو شوند.
مسئول بسیج کارمندان و ادارات ادامه داد: در سال 97 به تعداد 4300 میز خدمت وجود داشت که در سال 98 به 10 هزار و سال گذشته به
22 هزار مورد رسید. ضمن اینکه امسال هم تاکنون 2900 میز خدمت جهادی برگزار شده که برای مردم نتایج خوبی داشته است.
کفیل درباره اینکه آیا بسیج ادارات برای مقابله با پارتی‌بازی و سفارش در استخدام ادارات کاری کرده است، گفت: در حوزه سلامت اداری دستورالعملی تهیه شده که اگر دولت هم بپذیرد، در گزینش و آموزش افراد برای ارتقا و گزینش در راستای سلامت اداری باید آزمون‌های استخدامی بدون رابطه و براساس ضوابط باشد که در این زمینه تاکنون موفقیت‌هایی کسب شده  است.
وی افزود: یکی از خدمات بسیج ادارات، ارائه سبد معیشتی در راستای کمک مؤمنانه به افراد نیازمند است که به صورت کاملاً اختیاری و داوطلبانه و بصورت نقدی و غیرنقدی به ارزش 702 میلیارد ریال از سوی کارمندان در دو مرحله جمع‌آوری و بین نیازمندان توزیع شده است.
مسئول بسیج کارمندان و ادارات کشور گفت: با اجرای طرح ایران مهربان، توافق‌نامه‌ای با کمیته امداد امام خمینی و سازمان بسیج ادارات منعقد شد که در نتیجه، 35 هزار نفر از یتیمان تحت پوشش کمیته امداد، تحت پوشش کارمندان قرار گرفتند. همچنین هر پایگاه بسیج ادارات، یک میلیون تومان به ایتام کمک کرده و کالاهای مورد نیاز مانند سبد جهیزیه برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد تهیه می‌ کنند. ضمن اینکه تاکنون 1300 دستگاه یخچال تهیه و در اختیار نیازمندان قرار داده شده است.
کفیل با بیان اینکه در حال حاضر هفت هزار پایگاه مقاومت بسیج در ادارات تشکیل شده و 60 درصد کارمندان کشور عضو بسیج هستند، تاکید کرد: روزانه چهار میلیون نفر در کشور به دستگاه‌های اداری دولتی و شبه دولتی مراجعه می‌کنند و یکی از راه‌های پاسخگویی بهتر به مردم، از طریق اجرای میزهای خدمت جهادی در ادارات است. بسیج ادارات به صورت خاص و وظیفه‌ای برای خودش طراحی کرده که خدمات اداری را به صورت آسان به مردم ارائه و سلامت اداری در دستگاه‌ها تضمین شود.