kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۳۸۱
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱
لغو قانون ممنوعیت جذب خارجی‌ها

استقلال و پرسپولیس فعلاً حق خرید خارجی ندارند!

 

تیم‌های استقلال و پرسپولیس تا زمانی که با پرونده باز استراماچونی و کالدرون مواجه هستند، نمی‌توانند مربی یا بازیکن خارجی جذب
کنند.
با نامه رسمی‌ای که دیروز دبیر فدراسیون فوتبال به باشگاه‌های لیگ برتری ارسال کرد، رسما مشخص شد که ممنوعیت خرید خارجی‌ها در فوتبال ایران به پایان رسیده است. در این نامه که به امضای حسن کامرانی‌فر رسیده، شرایط خرید خارجی توسط تیم‌های لیگ برتری شرح داده و اعلام شده که «آیین‌نامه جذب بازیکنان و مربیان خارجی» به تصویب هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال رسیده تا این ممنوعیت پس از یک سال به پایان برسد.
نکته نخست در رفع این ممنوعیت، مقدمه‌ای است که باشگاه‌ها باید آن را رعایت کنند: «تسویه حساب آرای قطعی در فیفا و دادگاه عالی ورزش.» هیئت‌رئیسه فدراسیون تصویب کرده که فقط باشگاه‌هایی مجاز به عقد قرارداد با بازیکن و مربی خارجی هستند که «کلیه معوقات و بدهی‌» را پرداخت کنند یا با طرف دعوی به توافق برسند. پس از پرداخت بدهی یا عقد توافق، باشگاه‌ها باید از کمیته امور بین‌الملل فدراسیون فوتبال تاییدیه بگیرند و بدون این برگه، امکان ثبت قرارداد بازیکن و مربی خارجی وجود نخواهد داشت. این بدان معناست که تیم‌های استقلال و پرسپولیس تا زمانی که با پرونده باز استراماچونی و کالدرون مواجه هستند، نمی‌تواند مربی یا بازیکن خارجی جذب کنند.
به غیر از این موضوع، نکاتی دیگر هم هستند که برای خرید بازیکن از قاره‌های مختلف باید رعایت شوند. به عبارتی ممنوعیت خرید بازیکن خارجی، تنها با تبصره‌های خاص برداشته شده است.