kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۳۵۲
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۹

نماینده فرهیخته! 19 وزارتخانه و 31 استان داریم(خبر ویژه)

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی روز گذشته و در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، از نوع چینش کابینه دولت سیزدهم انتقاد کرد و گفت: همیشه از ظرفیت ارزشمند فرهیختگان مازندران استفاده شده است اما این‌بار شاهد نبودیم شخصیتی مازندرانی به عنوان اعضای اصلی کابینه معرفی شود.


علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی جلسه دیروز مجلس با استناد به اصل ۳ قانون اساسی خطاب به دولت و مجلس عنوان کرد: استان مازندران از فرهیختگان بسیار زیادی برخوردار است، در تمام دولت‌ها و در کابینه‌ها از این ظرفیت ارزشمند استفاده شده است اما این تنها دولتی است که در آن شاهد نبودیم شخصیتی مازندرانی به عنوان اعضای اصلی کابینه معرفی شود.
ظاهراً این نماینده محترم، کابینه را با گوشت نذری که باید قسمت شود اشتباه گرفته است و به این نکته ساده توجه ندارد که اساساً تعداد وزرا 19 نفر است و تعداد استان‌های کشور 31 عدد است و فرهیختگان در تمام مناطق و استان‌های کشور هستند و اگر قرار به نگاه و استفاده استانی از آنها در کابینه باشد باید
12 وزارتخانه دیگر تاسیس کرد. البته هدف از طرح چنین مباحثی در جلسه بررسی صلاحیت‌ها که به‌طور مستقیم از تلویزیون پخش می‌شود مشخص بوده و باید گفت چنین رفتاری توهین به شعور و شخصیت مردم عزیز و گرانقدر استان مازندران است.