kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۳۲۷
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۳

حمله به 4 کاروان نظامی آمریکا در 3 استان عراق

منابع آگاه از هدف قرار گرفتن 4 کاروان لجستیک دیگر آمریکا در 3 استان عراق خبر می‌دهند. طبق روال، آمریکایی‌ها حاضر به ارائه جزئیات نشده‌اند.



منابع خبری از هدف قرار گرفتن دو کاروان لجستیک ارتش آمریکا در استان «الدیوانیه» عراق خبر می‌دهند. این در حالی است که کمتر از 2 ساعت پیش از آن، دو کاروان لجستیک دیگر آمریکا در استان‌های «المثنی» و «ذی‌قار» هدف قرار گرفته شده بودند. به کاروان نخست در شهر الناصریه و به کاروان دوم در شهر السماوه حمله شده بود. به اعلام منابع رسانه‌ای،گروه موسوم به «قاصم الجبارین» مسئولیت این حملات را برعهده گرفته است.
به گزارش فارس، به اعلام منابع رسانه‌ای عراق، گروه موسوم به «قاصم الجبارین» مسئولیت این حملات را برعهده گرفته است. منابع عراقی در روزهای گذشته نیز از حمله به چند کاروان آمریکا در مناطق مختلفی از خاک عراق خبر داده بودند.
گفتنی است، پارلمان عراق در دی ماه سال ۹۸ در پی اقدام آمریکا در ترور سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس‌سابق سازمان حشد‌الشعبی، طرح اخراج نیروهای بیگانه از خاک این کشور را تصویب کرد؛ اما آمریکا همچنان بر حضور نظامیان خود در خاک عراق اصرار می‌ورزد. در پی این طرح، حملات به کاروان‌های آمریکایی تشدید شده است.