kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۲۶۳
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۵
سرلشکر سلامی تأکید کرد

سپاه با تمام توان در میدان مقابله با کرونا در پیک پنجم

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما به عنوان سپاه همه بضاعتمان را درگیر این مسئله خواهیم کرد و تا آخر هم خواهیم ماند و به آب و آتش می‌زنیم که مشکلات را حل کنیم.

سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جلسه ستاد کرونا استان اصفهان و هماهنگی اجرای طرح شهید سلیمانی اظهار داشت: اصفهان سرزمین عالمان عالیقدر و فقهای بزرگ است و می‌توان آن را جغرافیای با عظمت یک تاریخ بزرگ نامید.
به گزارش فارس، وی تصریح کرد: اصفهان در همه دوران ما، هم در تمدن اسلامی و هم جهاد در راه خدا یک خطه درخشان است.
فرمانده کل سپاه بیان داشت: کشور ما دارای عناصر اصیلی است که وقتی ظهور پیدا می‌کند، مخاطرات بسیار سخت را خیلی زیبا پشت سر می‌گذارد، چه این مخاطرات جنگ جهانی هشت ساله و چه تحریم فشرده اقتصادی جهانی برای سال‌ها و چه حوادثی چون سیل و چه بیماری عالم‌گیر مانند کرونا باشد.
سرلشکر سلامی افزود: وقتی عناصر هویت‌بخش و شخصیت یک ملت کنار هم قرار می‌گیرد، عبور از همه این سختی‌ها آسان می‌شود.
فرمانده کل سپاه گفت: در ابتدای بیماری، برخی کشورهای تراز اول، ماسک‌ها را از همدیگر به سرقت می‌بردند و حتی قدرت‌های مدرن جهان که ادعای پیشرفتگی نظام سلامت داشتند، تا آستانه فروپاشی نظام سلامت پیش رفتند.
وی با بیان اینکه ملت ایران به یک آزمایش بزرگ تاریخی دست زد، افزود: در کشور ما در ابتدا ماسک کمیاب و یا حتی نایاب بود اما به سرعت توانستیم به نقص‌ها و کمبودها غلبه کنیم.
سرلشکر سلامی با بیان اینکه فکر نکنید که کار کوچکی انجام شده است، خاطرنشان کرد: ما با همه کشورهای جهات متفاوتیم، ما در عین حالی که در معرض این بیماری قرار داریم، در معرض یک تحریم جهانی ظالمانه نیز قرار داریم.
فرمانده کل سپاه گفت: شما این تحریم جهانی ظالمانه را به بیماری کرونا اضافه کنید و عملیات قدرتمند روانی را نیز به تحریم و کرونا اضافه کنیم، بعد مشاهده می‌کنیم چه تفاوتی بین کشور و نظام ایران با سایر نقاط وجود دارد.
وی بیان داشت: خیلی‌ها دوست داشتند در شرایط بیماری به سوی دشمنان دست دراز کنیم، در حالی که ما به آنها بی‌اعتمادیم و ما نمی‌توانیم سلامت جامعه را به کسان و دشمنانی بسپاریم که استفاده از سلاح‌های بیولوژیک، جزئی از استراتژی آنها در مواجهه با دشمنانشان است.
سرلشکر سلامی با بیان اینکه آرزوی اصلی دشمنان ما، فلج کردن ماست، خاطرنشان کرد: ما باید در شرایط کرونا نیز با اصل عزت، استقلال و اعتماد به سلامت جامعه کمک کنیم که اینگونه هم عمل شد.
فرمانده کل سپاه بیان داشت: ما غیر از کرونا، تحریم جهانی و عملیات رسانه‌ای و روانی دشمنان را هم داریم که در هیچ نقطه‌ای از عالم چنین شرایطی توأمان وجود ندارد.
وی اظهار داشت: در مقابل این شرایط مکتب اسلام، در این موضوع درخشید؛ رهبری و ولایت که تجسم اسلام است که حکمت‌های اسلام را در جامعه جاری می‌کند و مردم نیز به عنوان عنصر سوم نقش‌آفرینی کردند، پیوند این سه عنصر با هم کشور را از هر سختی می‌تواند عبور و جامعه در مسیر حل مشکلات قرار دهد.
سرلشکر سلامی خاطرنشان کرد: استان اصفهان یک استان سربلند و تاریخ‌ساز بوده که همیشه درخشیده است و در دوران دفاع مقدس هم درخشش فوق‌العاده‌ای داشتند و وقتی بین مردم اصفهان قرار می‌گیرید، فقط روحیه و انرژی می‌گیرید و ثبات قدم پیدا می‌کنید.
فرمانده کل سپاه گفت: ما به عنوان سپاه همه بضاعتمان را درگیر این مسئله خواهیم کرد و تا آخر هم خواهیم ماند و به آب و آتش می‌زنیم که مشکلات را حل کنیم.
ما آرزو داریم فدای آرامش و امنیت مردم شویم
سرلشکر سلامی همچنین در بازدید از بیمارستان صحرایی شهید صدوقی، در جمع خبرنگاران در ارتباط با طرح شهید سلیمانی و غربالگری محله به محله اظهار داشت: مشارکت بسیار فعال و گسترده و مبتکرانه سپاه و بسیجیان در طرح شهید سلیمانی با پرچمداری استان اصفهان آغاز شد؛ یعنی طرح ابتدا در اینجا انجام و سپس به عنوان یک طرح مورد قبول، به کل کشور تعمیم داده شد و توانست در پیک‌های قبلی کرونا به عنوان یک ابزار پیشگیری و بازگرداندن وضعیت به شرایط قابل قبول مؤثر باشد.
فرمانده کل سپاه با‌ اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری افزود: این طرح که به دلایلی با سستی‌هایی روبرو شد، دوباره جان گرفت و دوستان ما به کمک بسیجیان در مراکز بهداشت و درمان در سطح محله‌ای و شهرستانی و استانی وارد کار شدند و این طرح غربالگری خانه به خانه دوباره اجرا شد.
به گزارش فارس، وی گفت: ما امروز شاهد بودیم که یک بیمارستان کرونایی با ۱۵۰ تخت بستری، توسط بیمارستان شهید صدوقی در حال آماده‌سازی است و به زودی آمادگی پذیرش بیماران را خواهد داشت، البته در بخش‌هایی از این بیمارستان، در حال پذیرش بیمار هستند و امروز فاز جدیدی را بازدید کردیم که در حال آماده‌سازی است و اگر این تخت‌های بیمارستانی اضافه شود، ظرفیت پذیرش بیمار کرونایی در استان مطلوب خواهد شد.
سرلشکر سلامی تأکید کرد: ما تا انتهای این کار کنار مردم خودمان ایستاده‌ایم و همه این ظرفیتی که در اختیار سپاه است، این امکانات را گسترش و توسعه می‌دهیم و در اختیار خدمت‌رسانی به مردم عزیزمان قرار می‌دهیم و به مردم هم اطمینان خاطر می‌دهیم که تا آخر هستیم.
فرمانده کل سپاه با ‌اشاره به کمک‌های مؤمنانه مردم اصفهان در طول دوره کرونا گفت: اصفهان سرزمین ایمان و جهاد است، مهد پرورش عالمان و فقیهان و دانشمندان بزرگ است، اصفهان یک نقطه درخشان در جغرافیای ایران و جهان اسلام است و از مردم شریف و کریم اصفهان هم واقعاً چیزی غیر از این انتظار نمی‌رود؛ مردمی که بسیار گشاده‌رو و اهل سخاوت هستند و اجازه نمی‌دهند در کنارشان افراد نیازمندی باشند ولی خودشان زندگی مرفهی داشته باشند، شیرینی‌ها را با هم تقسیم می‌کنند و در غم و ناراحتی دیگران سهیم می‌شوند.
وی تصریح کرد: ما تا تسلیم این بیماری و غلبه بر آن، تا انتها کنار مردم و در میان مردممان می‌ایستیم، همیشه دوست داریم پیش‌مرگ بودن، قربانی شدن و فدا شدن برای آرامش و امنیت و عزت این مردم را مشق و تمرین کنیم، این آرزوی ما است.