kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۲۳۶
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۱

3 چالش اصلی رژیم اسرائیل در برابر حماس از نگاه مؤسسه امنیتی تل‌آویو

کارشناسان صهیونیست با ابراز نگرانی درباره تشدید درگیری‌ها در مرزهای غزه اعلام کرده‌اند درحال حاضر این رژیم با ۳ چالش بزرگ مقابل حماس مواجه است. یکی از این چالش‌ها، ضعف در جنگ زمینی با نیروهای مقاومت فلسطین است که در صورت وقوع، تلفات سنگینی روی دست صهیونیست‌ها خواهدگذاشت.



سرویس خارجی-

بامداد شنبه بود که خبر رسید رژیم صهیونیستی بار دیگر حملاتی به نوار غزه انجام داده‌اما این حملات چندان تداوم نیافت. بهانه این حملات، درگیری‌های مرزی بود که طی آن یک نظامی صهیونیست به ضرب گلوله تا پای مرگ رفت. 41 فلسطینی نیز در این درگیری‌های مرزی زخمی شدند. حالا و به بهانه همین درگیری‌ها رسانه‌های صهیونیستی به خطرات هرگونه درگیری مجدد با حماس پرداخته‌اند.
پایگاه اینترنتی رای الیوم نوشته، وضعیت در مرزهای نوار غزه همچنان بسیار متشنج بوده و به گفته منابع رسمی و عالی رتبه در تل‌آویو جنبش حماس از هر نظر آماده مقابله با «ارتش اسرائیل» است.
طبق این گزارش، رسانه‌های صهیونیستی به شکل گسترده تحولات مربوط به مرزهای نوار غزه را پوشش می‌دهند. روزنامه صهیونیستی‌هاآرتص در این خصوص گزارش داده «ارزیابی‌های موسسه امنیتی اسرائیل تاکید می‌کند بدون شک حماس آماده مقابله با ارتش اسرائیل بوده و یحیی سنوار رهبر حماس در نوار غزه تصمیم به تشدید درگیری‌های نظامی گرفته است».
همچنین ارزیابی «موسسه امنیتی در تل‌آویو» نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی از چند چالش بزرگ در مقابله با حماس رنج می‌برد:
«مشکل اول این است که اسرائیلی‌ها به عدم توانایی ارتش خود برای انجام حمله زمینی به نوار غزه معترف هستند؛ زیرا تعداد سربازانی که در این حمله کشته خواهند شد بسیار زیاد است و علاوه‌بر آن روحیه ارتش را نابود می‌کند». بر اساس این گزارش، مشکل دوم صهیونیست‌ها این است که دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی ارزیابی کرده که حماس از زمان عملیات «جرف الصامد» در تابستان سال 2014 عملیات حفر تونل به سمت مواضع صهیونیستی را تکمیل کرده و شمار زیادی از این تونل‌ها که تخریب شده بودند را نیز تعمیر کرده است. «آلون بن دیوید» تحلیلگر امور نظامی در شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی اظهار داشته که «هم حماس و هم اسرائیل به خوبی می‌دانند که منظور از چنین عملیاتی چیست و یک جنگ دیگر در راه خواهد بود که البته اسرائیل در این جنگ بسیار بیشتر از عملیات جرف الصامد متضرر می‌شود».
و اما سومین مشکلی که به نوشته این موسسه امنیتی رژیم‌ صهیونیستی از آن رنج می‌برد مربوط به موشک‌های حماس است که به ویژه در آخرین جنگ این رژیم در غزه توانست شمار زیادی راکت به عمق رژیم صهیونیستی شلیک کند که سامانه گنبد آهنین نیز موفق به رهگیری تعداد زیادی از آنها نشد و بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان صهیونیست آن را «شکست اسرائیل» می‌دانند.