kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۲۰۱
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
سخنگوی موسسه رازی خبر داد

امکان تولید ۳۰میلیون دُز واکسن «کووپارس» در صورت حمایت دولت

 

سخنگوی موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی درخصوص وضعیت تولید واکسن علیه کرونا «کووپارس» گفت: امکان تولید ۱۵ میلیون دُز واکسن را تا پایان سال و ۳۰میلیون در صورت حمایت دولت داریم.
محمدحسین فلاح مهرآبادی درخصوص فازهای صنعتی واکسن کووپارس به مهر گفت: تاکنون برای فاز سوم کارآزمایی بالینی ۱۰۰ هزار دُز را به تولید رسانده‌ایم. سخنگوی مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم ‌سازی رازی با اشاره به تولیدات بیشتر واکسن کووپارس افزود: همچنین توانستیم تاکنون ۴۰۰ هزار دُز را برای واکسیناسیون عمومی تولید کنیم تا در صورت اخذ مجوز مصرف اضطراری بعد از شروع فاز سوم، این میزان واکسن وارد بازار شود. وی با بیان اینکه فرایند کنترل کیفی این واکسن انجام گرفته و تأیید شده است، عنوان کرد: بنا داریم تا آخر شهریور‌ماه حداقل یک میلیون دُز دیگر را به تولید برسانیم.
فلاح مهر آبادی ادامه داد: تولید واکسن به صورت انبوه با توجه به اخذ تاییدیه‌ها منعی ندارند از این رو تولیدات را پیش از اتمام کارآزمایی در پیش گرفته‌ایم.
وی افزود: همچنین تا آخر امسال امکان تولید
۱۵ میلیون دُز واکسن کووپارس را داریم و برنامه‌ریزی برای تولید آن انجام گرفته است.
سخنگوی مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم ‌سازی رازی همچنین تاکید کرد: در صورت حمایت مالی دولت و تأمین نقدینگی مورد نیاز جهت سرمایه در گردش امکان تولید واکسن کووپارس تا ۳۰ میلیون دُز وجود دارد.