kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۳۸۶۳
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳

اخبار کوتاه از فوتبال



*تیم‌های ملی ایران و سوریه در اولین دیدار از مرحله سوم انتخابی جام‌جهانی در قاره آسیا در یازدهم شهریور به مصاف هم می‌روند. فدراسیون فوتبال سوریه در آستانه این بازی، اسامی گروه داوری را اعلام کرد که همگی از کشور ژاپن هستند.ریوجی ساتو، جون میهارا و هیروشی یامائوچی کمک‌های ساتو در این مسابقه هستند و هیرویوکی کیمورا داور چهارم، این بازی را قضاوت خواهند کرد.ساتو آخرین بار قضاوت بازی استقلال و الاهلی عربستان را برای یک تیم ایرانی انجام داد که آن بازی با تساوی خاتمه یافت.
*تیم فاینورد پنجشنبه شب در دیدار برگشت از مرحله سوم مسابقات لیگ کنفرانس فوتبال اروپا، میزبان تیم لوتزرن سوئیس بود و با نتیجه 3 بر صفر پیروز شد تا با پیروزی 6 بر صفر در مجموع دو بازی رفت و برگشت، به دور پلی‌آف صعود کند.علیرضا جهانبخش وینگر ایرانی تیم فاینورد در دقایق 9 و 34، دروازه نماینده سوئیس را گشود تا نخستین گل‌های خود را پس از بازگشت به فوتبال هلند و حضور در تیم فاینورد به ثمر برساند. جهانبخش سپس از ناحیه کشاله ران دچار مصدومیت شد و در دقیقه 43، جای خود را به روبرت بوژنیک داد. آرنه اسلوت سرمربی فاینورد درباره درخشش علیرضا جهانبخش و زدن دو گل در دیدار مقابل حریف سوئیسی اظهار داشت: جهانبخش برای رسیدن به فرم گذشته‌اش نیاز به زمان داشت و همچنان دارد. او خیلی دیر به ما ملحق شد و تقریباً در دو سال گذشته فوتبال بازی نکرده است.
*به دنبال قهرمانی تیم پرسپولیس در بیستمین دوره از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، رئیس‌فدراسیون جهانی فوتبال از تمام دست‌اندرکاران و طرفداران این باشگاه تشکر کرد.جیوانی اینفانتینو، رئیس‌فدراسیون بین‌المللی فوتبال در نامه ارسالی خود به شهاب الدین عزیزی خادم نوشت: جا دارد تا از این فرصت استفاده کرده و صمیمانه به تیم پرسپولیس که برای پنجمین بار متوالی عنوان قهرمانی را کسب کرده است، تبریک بگویم.همچنین از طرف خانواده بزرگ فوتبال این فرصت را مغتنم شمرده و از باشگاه پرسپولیس و فدراسیون فوتبال ایران به خاطر کمک به گسترش پیام مثبت فوتبال تشکر و قدردانی می‌کنم. به زودی منتظر دیدارتان هستم.