kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۳۴۷۸
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۲

رونمایی از «هم‌سفر حسین(ع)» با حضور چهره‌های هیئتی(اخبار ادبی و هنری)

کتاب «هم‌سفر حسین(ع)» با حضور میثم مطیعی مداح اهل بیت (ع) و محمدمهدی سیار (شاعر) در خبرگزاری فارس رونمایی شد.


میثم مطیعی مداح اهل بیت (ع) و استاد دانشگاه در این نشست گفت: ما الآن در برهه‌ای هستیم که باید به هیئت و عزاداری از منظر سلوکی و اخلاقی نگاه شود و این کتاب قدمی در این موضوع است.
وی با ‌اشاره به اینکه ما در هر امر مقدسی خطر روزمرگی را داریم، اظهار داشت: این خطر در بین مذهبی‌ها بسیار است مثلاً در فضای هیئت تنفس می‌کنیم ممکن نیست دچار تنزل معنوی شویم؟ نیاز به رشد معنوی همواره در ما وجود دارد. این کتاب تلنگری است تا هیئتی‌ها دچار روزمرگی نشوند.
مطیعی افزود: این کتاب تبیین می‌کند که هیئت بازوی تمدنی برای نور توحیدی و ولایت است و امیدواریم بتوانیم این جایگاه را جابیندازیم.
محمدمهدی سیار نیز در این نشست با‌اشاره به اینکه هرکار فرهنگی که برپایه وحدت باشد، در مسیر امتداد انقلاب اسلامی است و هرکاری که به دنبال ایجاد دعوا باشد، در این مسیر نیست، گفت: این کتاب نقطه درخشانی است که می‌تواند در مسیر وحدت باشد.
وی با تأکید بر اینکه این کتاب بازگشت به توحید و وحدت کلمات و یگانه کردن کلمات توحید و فناست، تصریح کرد: این‌ها مطالبی است که جامعه ما برای آن بسیار مشتاق است. البته در حلقه‌های بعدی صرفاً نباید به بزرگداشت بعد عرفانی پرداخت بلکه باید بخشی از عطش جامعه را پاسخ داد.
سیار گفت: این رفت و برگشت میان عرفان و تعقل و سیاست و اجتماع و یکجا نشین کردن این‌ها و فهم این نکته که این‌ها لایه‌های مختلف از یک حقیقت هستند، نیاز امروز هیئت‌های ما است و گوهر گم شده حرکت فرهنگی کشور است. همه این‌ها در این کتاب دیده می‌شود.
محسن خلیل‌آزاد محقق کتاب «هم‌سفر حسین(ع)» و پژوهشگر هسته احیاء امر مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام نیز در این مراسم اظهار داشت: هدف اصلی شکل‌گیری هسته احیا امر پرداختن به پژوهش‌های کاربردی در حوزه هیئت بوده است که با همین رویکرد نیز تاکنون الحمدلله توانسته‌ایم آثار خوبی را در این حوزه عرضه کنیم.
وی با‌اشاره به اینکه هسته احیای امر، مسائل روز هیئت‌ها را وجهه‌ همت خود قرارداده است، افزود: بر همین اساس در این مجموعه تلاش می‌شود تا مباحث و معارف نظری به‌گونه‌ای ساماندهی شوند که نهایتاً به عرصه عمل و کاربرد در هیئت‌ها رسیده و مسئله‌ای از مسائل مبتلابه هیئت‌ها را پاسخ دهند.
گفتنی است، کتاب «هم‌سفر حسین علیه‌السّلام» توسط ابراهیم خانی با مشارکت محسن خلیل‌آزاد در هسته احیاء امر مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام و به همت نشر معارف به چاپ رسیده است.