kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۳۴۷۰
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
گسترش کرونا در کشور ادامه دارد

افزایش تعداد شهرهای قرمز به 336 شهر

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: روند افزایشی بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا در کشور در هفته دوم مرداد ماه همچنان ادامه دارد و این روند از قله خیز چهارم نیز بیشتر شده است.

سیما سادات لاری در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، درباره وضعیت بیماری کووید ۱۹ در کشور اظهارداشت: روند افزایشی بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا در کشور در هفته دوم مرداد ماه همچنان ادامه دارد و این روند از قله خیز چهارم نیز بیشتر شده است.
لاری با بیان اینکه در هفته دوم مرداد ماه همچنان شاهد روند افزایشی بیماران بستری کووید ۱۹ در کشور هستیم، ادامه داد: روند بیماران سرپایی با تست مثبت کرونا نیز همچنان افزایشی است و به بیشترین میزان از ابتدای شیوع اپیدمی کووید ۱۹ تاکنون رسیده است.
وی افزود: در هفته اخیر ۲۶ هزار و ۸۵۱ بیمار مبتلا به کرونا بستری شدند و همچنین موارد سرپایی با تست مثبت کرونا در هفته اخیر ۲۰۵ هزار و ۲۹۴ نفر بوده است.
سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: بیشترین بروز هفتگی بیماران بستری با تست مثبت کرونا از هشتم تا چهاردهم مرداد ماه به ترتیب در استان‌های مازندران، ایلام، گلستان، گیلان و بوشهر بوده است. همچنین کمترین میزان بستری بیماران کرونا در استان سیستان و بلوچستان مشاهده شده است.
لاری گفت: شیوع ویروس جهش یافته دلتا در کشور و کاهش قابل توجه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و از طرفی برگزاری مراسم عروسی و عزا در شرایط حاضر منجر به ادامه‌دار شدن وضعیت افزایشی سرپایی و بستری و همچنین موارد فوتی شده است.
وی اظهارداشت: از همه هموطنان عزیزمان می‌خواهیم که موارد بهداشتی را جدی گرفته و از حضور در مکان‌های پرجمعیت خودداری کنند.
۳۸۷ فوتی و ۲۶۴۳۹ ابتلای جدید کرونا در کشور
همچنین مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت دیروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:« از 15 تا 16 مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۶ هزار و ۴۳۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۷۰۵ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۱۰ نفر رسید. همچنین ۶ هزار و ۳۷۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
متاسفانه در طول این مدت، ۳۸۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹۳ هزار و ۴۷۳ نفر رسید.
خوشبختانه تا کنون سه میلیون ۵۱۵ هزار و ۲۶۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. تا‌کنون نیز ۲۶ میلیون و ۳۹۹ هزار و ۳۷۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
تا‌کنون ۱۲ میلیون و ۱۲۵ هزار و ۸۲۹ نفر دُز اول واکسن کرونا و سه میلیون و ۷ هزار و ۹۸۱ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵ میلیون و ۱۳۳ هزار و ۸۱۰ دُز رسید.»
افزایش شهرهای قرمز
همچنین بنا بر اعلام وزارت بهداشت، در حال حاضر ۳۳۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۸۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۸ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.
بر این اساس، در شرایطی که پیش از این 285 شهر قرمز بودند، علاوه‌بر شهرهای قرمز قبلی، شهرهای مراغه، مرند، ملکان، هریس (آذربایجان شرقی)، بوکان، پلدشت، سلماس، میاندوآب، نقده (آذربایجان غربی)، بوئین و میاندشت، تیران و کرون، نطنز (اصفهان)، ایوان (ایلام)، دیر (بوشهر)، بن، سامان، کوهرنگ، لردگان (چهارمحال و بختیاری)، بشرویه (خراسان جنوبی)، بردسکن، تایباد، تربت‌حیدریه، جغتای، خلیل آباد، خواف، فریمان، فیروزه، کلات، گناباد، نیشابور (خراسان رضوی)، فاروج، گرمه (خراسان شمالی)، آغاجاری، امیدیه، ایذه، باغ ملک، دزفول، رامشیر، کارون، مسجد سلیمان (خوزستان)، خدابنده، طارم (زنجان)، بمپور، سیب و سوران (سیستان و بلوچستان)، اقلید، بوانات، خرم بید، خفر، رستم، سروستان، کوه‌چنار (فارس)، سقز، قروه (کردستان)، رابر (کرمان)، اسلام آباد غرب، جوانرود، سرپل ذهاب (کرمانشاه)، باشت (کهگیلویه و بویر احمد)، املش (گیلان)، میاندورود (مازندران)، خنداب، فراهان (مرکزی)، ابوموسی، هرمز (هرمزگان)، فامنین (همدان) نیز به جمع شهرهای قرمز پیوستند.
پیش از این اعلام، تعداد شهرهای نارنجی 110 شهر و تعداد شهرهای زرد 53 مورد بود.