kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۳۳۸۵
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹

شمار پناهجویان بازداشتی در دوره بایدن 2 برابر دوره ترامپ!

با وجود وعده‌های انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا درباره بهبود وضعیت مرزهای جنوبی این کشور، شمار پناهجویان بازداشتی در دوران ایشان به حدود 2 برابر افزایش یافته است.


رفتارهای وحشیانه و دور از اصول اخلاقی دولت «دونالدترامپ» با پناهجویان در دوره جوبایدن نیز در حال تکرار است. در دوره ترامپ رسانه‌هایی مثل «یو اس‌ای تودی» در گزارش‌های
تکان‌دهنده‌ای از مرگ در بازداشت، خشونت جنسی و 20 هزار شکایت از سوءرفتارهای گسترده در بازداشتگاه‌های مهاجران در آمریکا خبر داده بودند. بایدن پیش از ریاست جمهوری وعده داده بود این اوضاع را سر سامان دهد اما به نوشته آسوشیتدپرس، شمار پناهجویان بازداشتی از زمان روی کار آمدن او حدود 2 برابر شده است:
«طبق داده‌های اداره گمرک و مهاجرت آمریکا، تا بیست و دوم جولای امسال (31 تیر) شمار پناهجویان بازداشتی در مرزهای جنوبی به حدود ۲۷ هزار نفر رسیده است.
سال گذشته و در حالی که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور بود، این تعداد حدود ۲۲ هزار نفر بود. با این حال ارقام فعلی با تابستان ۲۰۱۹ که شمار این بازداشتی‌ها از مرز ۵۵ هزار نفر گذشت، قابل مقایسه نیست».
این گزارش می‌افزاید: «بخشی از متحدان بایدن که حامی پناهجویان هستند، انتظار داشتند او طبق وعده‌هایش، تعداد این بازداشت‌ها را تا حد زیادی کاهش دهد و سیاست‌های متفاوتی را نسبت به ترامپ اتخاذ کند. بایدن در کمپین انتخاباتی خود، بارها به بازداشت‌های طولانی و اسکان پناهجویان در بازداشتگاه‌های خصوصی اعتراض کرده بود». مدیر اجرایی شبکه نظارت بر بازداشت‌ها هم در این‌باره گفت: «هنوز برای تغییر دادن اوضاع زمان وجود دارد اما سیاست‌های او (بایدن) تاکنون با لفاظی‌های کمپین او مطابقت ندارند».
به گزارش فارس ماه می‌(فروردین) امسال، دولت بایدن قرارداد دو مرکز بحث‌برانگیز بازداشت پناهجویان با اداره گمرک و مهاجرت آمریکا در «جورجیا» و «ماساچوست» را لغو کرد. با این حال عقب‌گرد او از سیاست‌های دولت قبلی به همین جا ختم شد و بایدن پیشنهاد تأمین اعتبار برای 32 هزار و 500تحت بازداشتگاه را ارائه کرد که با طرح ترامپ برای تأمین ۳۴ هزار تخت بازداشتگاه، تفاوت چندانی ندارد.
«آلخاندرو مایورکاس» وزیر امنیت داخلی آمریکا نیز اخیراً در جلسه استماع کنگره آمریکا گفته بود «بابت استفاده بیش از حد از بازداشت پناهجویان» نگران است و تداوم بازبینی وضعیت مراکز بحث برانگیز و مشکل‌زا را خواستار شد.