kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۳۳۵۳
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۴

آخرین اخبار توکیو ۲۰۲۰

 

نابغه ۲۱ ساله کشتی آمریکا
ثانیه آخر قهرمان سنگین وزن المپیک شد!
مدال‌های طلای اوزان ۷۴ و ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک از آن روسیه و آمریکا شد تا در پایان رقابت‌های ۴ وزن کشتی آزاد هر دو کشور صاحب
۲ مدال طلا شوند.
در پایان رقابت‌های اوزان ۷۴ و ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک ۲۰۲۰ توکیو، مدال‌های طلا از آن روسیه و آمریکا شد.
در دیدار فینال وزن ۷۴ کیلوگرم زائور بک سیداکوف دارنده ۲ مدال طلای جهان برابر محمد حبیب کادزی محمداف بلاروس که پیش از این موفق به شکست ۱۱ بر صفر کایل دیک دارنده ۲ طلای جهان از آمریکا و فرانک چامیزو از ایتالیا شده بود، ۷ بر صفر پیروز شد و به مدال طلای المپیک رسید.
اما در دیدار جذاب و دیدنی فینال سنگین وزن، گیبل دن استیوسن پدیده ۲۱ ساله کشتی آمریکا که پیش از این ۸ بر صفر طاها آکگل قهرمان جهان و المپیک از ترکیه را شکست داده بود، این بار در فینال از سد محکمی به نام گنو پتریاشویلی دارنده ۳ طلای جهان و یک برنز المپیک از گرجستان گذشت و با نتیجه ۱۰ بر ۸ به برتری رسید و صاحب مدال با ارزش طلای المپیک شد.
تایم نخست این مبارزه ۵ بر صفر به سود کشتی‌گیر آمریکایی به پایان رسید اما پتریاشویلی در تایم دوم با خاک کردن حریف و اجرای متوالی چند بارانداز ۸ امتیاز گرفت و ۸ بر ۵ پیش افتاد، در حالیکه تنها ۲۰ ثانیه به پایان مبارزه باقی مانده بود، استیوسن موفق به خاک کردن پتریاشویلی شد تا نتیجه کار
۸ بر ۷ شود. استیوسن دست از حمله برنداشت و درست در ثانیه پایانی مبارزه و در حالیکه پتریاشویلی گمان می‌کرد مبارزه به پایان رسیده موفق شد حریف با تجربه و کهنه کار گرج را در خاک بنشاند و ۲ امتیاز دیگر بگیرد تا با حساب
۹ بر ۸ برنده مبارزه شود. با رد اعتراض پتریاشویلی، کشتی‌گیر آمریکایی یک امتیاز دیگر گرفت و با پیروزی ۱۰ بر ۸ صاحب مدال طلای المپیک شد.
این نتیجه همانند دیدار تیلور و یزدانی که کشتی‌گیر آمریکایی در ثانیه‌های پایانی پیروز شد نشان داد کشتی‌گیران آمریکا تا چه‌اندازه از آمادگی بالای بدنی و روانی برای حضور در المپیک و جنگ تا ثانیه‌های پایانی برخوردارند.
تیم فوتبال مکزیک صاحب مدال برنز شد
تیم فوتبال مردان زیر ۲۳ سال مکزیک با غلبه بر ژاپن به عنوان سومی مسابقات فوتبال بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ رسید. تیم‌های مردان زیر 23 سال مکزیک و ژاپن بعدازظهر دیروز در دیدار رده‌بندی مسابقات فوتبال بازی‌های المپیک 2020 توکیو به مصاف هم رفتند. این بازی که در ورزشگاه سایتاما و با قضاوت باملاک تسما ویسا از اتیوپی برگزار شد، در نهایت با برتری 3 بر یک مکزیک همراه شد تا این تیم از آمریکای شمالی مدال برنز این دوره از بازی‌های المپیک را از آن خود کند و میزبان را در حسرت کسب مدال بگذارد.کوردووا در دقیقه 12 از روی نقطه پنالتی، واسکز در دقیقه 21 و وگا در دقیقه 57 برای مکزیک در این دیدار موفق به گلزنی شدند و تنها گل ژاپنی‌ها را هم میتوما در دقیقه 77 به ثمر رساند.از ساعت 16:30 امروز (شنبه- به وقت تهران)، تیم‌های برزیل و اسپانیا در دیدار فینال این رقابت‌ها به مصاف هم می‌روند.
پاداش مدال طلا به حسن یزدانی اهدا شد
کمیته ملی المپیک در راستای احترام به افکار عمومی و تجلیل ملت از رشادت و تلاشهای حسن یزدانی در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، پاداش پای سکوی وی را 10هزار یورو و معادل پاداش مدال طلا پرداخت کرد. طبق مصوبه هیات اجرایی کمیته ملی المپیک به مدال آوران طلا، نقره و برنز کاروان اعزامی ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو به ترتیب ۱۰۰۰۰‌، ۵۰۰۰ و ۳۵۰۰ یورو پاداش نقدی به‌عنوان پاداش پای سکو در همان محل دهکده بازی‌ها به
مدال آوران اهدا خواهد شد که کمیته المپیک پاداش معادل مدال طلا یعنی
۱۰ هزار یورو را به یزدانی پرداخت کرد.
تاریخ ‌سازی بوکسور کوبایی در المپیک
خولیو سزار لا کروز بوکسور کوبایی روز جمعه پس از شکست مسلم گادژیماگومدوف از کمیته المپیک روسیه‌، دومین طلای المپیک دوران حرفه‌ای خود را در رشته بوکس به دست آورد و به جمع بوکسورهایی اضافه شد که در دو وزن مختلف توانستند در المپیک مدال کسب کنند.لا کروز، بوکسور روسی را با نتیجه (۵-۰) شکست داد تا خود را به‌عنوان قهرمان جدید سنگین وزن المپیک معرفی کند و پس از قهرمانی المپیک در بازی‌های ریو ۲۰۱۶ به دومین مدال طلای خود دست یابد.این کوبایی اولین بوکسوری بود که در بازی‌های المپیک به دو طلا در بالاترین رده‌ها دست یافت تا کوبا به ششمین مدال طلا در توکیو ۲۰۲۰ برسد.
واکنش تالاخادزه به یکه تازی در وزنه‌برداری
لاشا تالاخادزه وزنه بردار گرجستان در بازی‌های المپیک توکیو موفق شد رکورد مجموع ۴۸۸ کیلوگرم را به ثبت برساند که سنگین‌ترین رکورد وزنه برداری محسوب می‌شود.وی همچنین برای دومین مرتبه قهرمان بازی‌های المپیک شد. تالاخادزه از سال ۲۰۱۵ روند قهرمانی خود را آغاز کرد و تاکنون موفق به کسب چهار طلای جهان و دو طلای المپیک شده است.
او بدون رقیب در وزنه برداری فوق سنگین جهان برای خود می‌تازد. تالاخادزه در مورد بدون رقیب بودن خود نیز اظهار نظر جالبی داشت و گفت: «من یک رویای بزرگ داشتم و آن رسیدن به مدال طلای المپیک توکیو بود که این رویا به واقعیت تبدیل شد. تمام رقیبان من قدرتمند هستند، افتخارات من زیاد بنظر می‌رسد اما من برای رقبایم ارزش و احترام زیادی قائلم. تفکر من در طول مسابقه این است که نسبت به گذشته خودم برنده و بهتر باشم.»
آلکنو: والیبال روسیه قهرمان المپیک خواهد شد
ولادیمیر آلکنو سرمربی والیبال ایران در المپیک توکیو و سرمربی سابق تیم ملی روسیه درخصوص فینالیست شدن تیم ملی والیبال روسیه گفت: روسیه شایسته حضور در فینال المپیک بود و معتقدم که این تیم قهرمان المپیک خواهد شد چرا که آنها با روحیه‌ای خوب به مصاف حریف خواهند رفت. فکر می‌کنم آنها یک سطح بالاتر از دیگر تیم‌ها بوده و بهتر از دیگران بازی می‌کنند.
در مرحله نیمه نهایی بازی‌های والیبال المپیک ۲۰۲۰ دو تیم والیبال آرژانتین و فرانسه به مصاف هم رفتند که در آخر تیم ملی والیبال فرانسه در یک بازی زیبا موفق شد آرژانتین را با نتیجه سنگین ۳ بر صفر شکست دهد. همچنین تیم ملی والیبال برزیل به مصاف روسیه رفت که روسیه در یک رقابت نزدیک توانست با نتیجه ۳ بر یک برزیل مدعی اصلی قهرمانی این رقابت‌ها را شکست دهد تا این تیم اولین فینالیست المپیک نام بگیرد. با این نتیجه، دو تیم فرانسه و روسیه باید صبح امروز(شنبه) برای کسب مدال طلا با یکدیگر به رقابت بپردازند. همچنین در دیدار رده‌بندی تیم ملی والیبال برزیل به مصاف آرژانتین خواهد رفت.
تیلور: یزدانی قوی‌ترین مردی است که تا به حال دیده‌ام
دیوید تیلور بعد از پیروزی در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم و کسب مدال طلا گفت: خوشحالم که در این مسابقه پیروز شدم چون مقابل قویترین مرد که تا به حال دیده ام، مبارزه کردم و پیروز شدم. تیلور در جمع خبرنگاران بیان کرد: من حریف قدری در فینال المپیک داشتم بنابراین ۴۰ ثانیه آخر به این نتیجه رسیدم که باید خودم را جمع و جور کنم و به آن چیزی که تمام عمر می‌خواستم برسم. ثانیه‌های آخر به خودم گفتم مرد باید یک تکانی به خودت بدهید و هرچه در توان داری را بگذاری.تیلور در مورد حسن یزدانی نیز گفت: ورزشکار خوبی است و شخصیت خوبی نیز دارد و خیلی به من انگیزه داده است و به نوعی مشوق من بوده است که به اینجا برسم. او باعث شد که به خودم بیایم که رقیب قدری دارم که باید در المپیک با او رقابت کنم. او در واکنش به ناراحتی حسن یزدانی تصریح کرد: من هم اگر جای او بودم قطعاً ناراحت بودم. شاید خیلی‌ها ندانند چقدر تحت فشاریم. مطمئنم خیلی زود خودش را جمع و جور می‌کند و امیدوارم که در یک مسابقه دیگر او را ببینم و با او کشتی بگیرم و همین مسئله به من انگیزه دوباره‌ای می‌دهد.
حذف سارا بهمنیار از مسابقات کاراته
در ادامه رقابت‌های کاراته المپیک ۲۰۲۰ توکیو، سارا بهمنیار نماینده وزن ۵۵- کیلوگرم ایران و دارنده مدال برنز جهان در سومین مبارزه خود مقابل آیوت گرونوا از بلغارستان به روی تاتامی رفت و در پایان با نتیجه ۵ بر ۲ شکست خورد و با قبول دومین شکست حذف شد. بهمنیار پیش از این در مبارزه نخست خود مقابل سراپ اوزچلیک دارنده مدال طلای جهان از ترکیه و نفر اول رنکینگ با نتیجه ۵ بر ۴ به برتری رسید اما در دومین مبارزه مقابل ون تزویان نفر دوم رنکینگ وزن ۵۵- کیلوگرم از چین تایپه ۵ بر یک شکست خورد. نماینده بلغارستان نیز پیش از این مقابل حریفان خود از چین تایپه و ترکیه پیروز شده بود.ون تزویان از چین تایپه با کسب دومین پیروزی مقابل حریف ترک، به عنوان نفر دوم گروه راهی مرحله بعد شد.بهمنیار در گروه یک با سراپ اوزچلیک از ترکیه، ون تزویان از چین تایپه و گرونوا از بلغارستان همگروه شده بود.