kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۳۲۷۷
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸
با هدف کاهش زمان رسیدن به بالین بیمار

سرویس مکان‌یاب اورژانس کشور فعال شد

 

سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: سرویس مکان یاب اورژانس فعال شده است که این موضوع زمان رسیدن بر سر بالین بیمار را حدود سه دقیقه کاهش می‌دهد.
به گزارش ایرنا، پیمان صابریان در نشست خبری که در محل اورژانس برگزار شد، اظهارداشت: وقتی فردی دچار حادثه می‌شود هنگام تماس با ۱۱۵ از طریق موبایل و تلفن ثابت سرویس مکان یاب اورژانس بدون نیاز به اینترنت فعال شده و لوکیشن محل مورد نظر شناسایی و زمان رسیدن به بالین بیمار به سرعت انجام می‌شود.
صابریان ادامه داد: اکنون زمان رسیدن بر بالین بیمار توسط همکاران اورژانس حدود ۱۳ دقیقه است که با فعال شدن سرویس مکان یاب سه دقیقه کاهش می‌یابد.
وی افزود: سرویس مکان یاب اورژانس اکنون در استان‌های تبریز، تهران، مازندران، خراسان جنوبی، قم، اراک و غیره فعال شده و در واقع با ایجاد این سیستم دسترسی به بیمار راحت‌تر و خدمات به مددجو با آرامش بیشتری انجام می‌شود.
سرپرست اورژانس کشور گفت: پایگاه‌های اورژانس با سرعت عمل بیشتری فرآیند واکسیناسیون کرونا را انجام می‌دهند و اکنون در تهران ۲۷ پایگاه اورژانس، ۶ مرکز خودرویی، چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس و چهار دستگاه آمبولانس امور واکسیناسیون را انجام می‌دهند.۱۶پاپگاه اورژانس نیز در استان خوزستان فعال شده و سرعت واکسیناسیون کرونا افزایش یافته است.
صابریان بیان داشت: ۱۷ نفر از همکاران اورژانس نیز بر اثر ابتلا به کرونا شهید شدند.
وی اظهارداشت: اکنون کمبود پایگاه اورژانس نداریم و در کل کشور سه هزار و 200 پایگاه و پنج هزار آمبولانس وجود دارد اما با توجه به وضعیت کرونا لازم است تعداد آمبولانس‌ها را افزایش دهیم.