kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۳۱۷۴
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۰
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

رسیدگی به ترک فعل مسئولان در دستور کار مجلس؛ مدیر تنبل دولتی باید پاسخگوی عدلیه باشد

مفتح می‌گوید برخورد قضایی با ترک فعل مسئولان باید به روندی همیشگی تبدیل شود و رسیدگی به ترک فعل مسئولان کمک‌کننده به مدیرانی است که به وظایف خود به درستی عمل کرده‌اند.


محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره ترک فعل مسئولان اظهار داشت: کسی که سمت و پستی را می‌گیرد باید نسبت به تکالیفی که در این موضوع بردوشش است پاسخگو باشد و بداند او مسئولیت قانونی برعهده داشته و باید جوابگو باشد. وی افزود: یکسری تکالیف مدیران، اجرای اقدامات مختلف است که باید عملیاتی شود، البته اجرای صحیح موضوعات هم مدنظر است ولی اگر مدیری طبق قانون کارهایش را انجام ندهد و از برخی کارها سر باز بزند معنایش ترک فعل است این در حالی است که در طول سال‌های اخیر کمتر به این موضوع پرداخت شده است.
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: ترک فعل مسئولان، مشکل و کم‌کاری و عدم انجام وظایف آنها محسوب می‌شود که باید طبق قانون برخورد شود، هر شاغلی که در هر مسئولیتی قرار دارد باید تمامی وظایف خود را انجام دهد و به درستی این کار را انجام بدهد.
مفتح گفت: رسیدگی به ترک فعل مسئولان کمک کننده به مدیرانی است که به وظیفه و مسئولیت خود به صورت کامل و درست عمل کرده‌اند.
وی افزود: وظیفه رسیدگی و نظارت بر ترک فعل مسئولین همواره برعهده مجلس است و قوه قضائیه هم وظایفی در این موضوع برعهده دارد. اما در چند سال اخیر توجه بیشتری به موضوع ترک فعل مسئولان صورت گرفته است. سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از دیوان محاسبات که بازوی نظارت مجلس در حوزه هزینه‌کرد دستگاه‌ها در بودجه است خواسته‌ایم که ترک فعل‌های مسئولان و دستگاه‌ها را بررسی کنند و حتی اخیراً هم گزارشی در این موضوع به کمیسیون ارائه کرده است.