kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۳۱۵۰
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵

«فریب»، راه‌حل‌اندیشکده صهیونیستی برای تسلیم شدن فلسطینی‌ها

مدیر یک‌اندیشکده صهیونیستی به کابینه جدید تل‌آویو پیشنهاد داده به‌جای تقابل با فلسطینی‌ها، سعی کند آنها را فریب دهد که اگر دست از مقاومت بردارند می‌توانند عایدی بیشتری داشته باشند.

 


سرویس خارجی-

مقابله مستقیم رژیم صهیونیستی با مقاومت فلسطین با شکست مواجه شده و به همین دلیل این رژیم به دنبال روی آوردن به راهکار فریب مردم فلسطین است. اگر چه فریب در سابقه این رژیم وجود دارد اما این‌اندیشکده صهیونیستی، در اقدامی نادر، علنا آن را پیشنهاد کرده است. «گرگ رومان» مدیر‌اندیشکده صهیونیستی «انجمن خاورمیانه» مستقر در آمریکا، به کابینه رژیم اسرائیل پیشنهاد داده سیاست «هویج و چماق» را برای حل مسئله فلسطینی‌ها در پیش بگیرد. او در نشریه «عاروتص شوع» نوشته: «یکی از مؤلفه‌های حیاتی برای رسیدن به پیروزی بر یک حریف جنگجو، متقاعد کردن آنها به این است که با دست کشیدن از خصومت و ستیزه‌جویی، به جای ادامه دادن آن، می‌توانند عایدی بیشتری داشته باشند».
«گرگ» سپس با بیان اینکه رژیم صهیونیستی برای سال‌هاست که از سیاست هویج و چماق در سطوح مختلف علیه فلسطینی‌ها استفاده کرده، این طور ادامه داده که: «اما مشکل اصلی در استراتژی اسرائیل، ثابت نبودن آن است. در بیشتر اوقات، اسرائیل با هویج به خشونت و ستیزه‌جویی‌ها پاسخ داده، به این امید که باعث کاهش آن شود. دستگاه‌های نظامی نیز معتقدند تشدید تدابیر امنیتی باعث می‌شود که فلسطینی‌ها کمتر دست به خشونت بزنند و اقدامات تنبیهی باید در نظر گرفته شود». این تحلیلگر فریبکار صهیونیست ضمن اشاره به شکست سیاست‌های کابینه‌های پیشین تل‌آویو در قبال فلسطینی‌ها، اضافه کرد: «اما گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که کابینه نخست‌وزیر نفتالی بنت، احتمالا در حال تغییر قواعد بازی است. اسرائیل طی روزهای اخیر در واکنش به افزایش بالن‌های آتش‌زا از نوار غزه، محدوده ماهیگیری در سواحل غزه را کاهش داده است». رومان با بیان اینکه کابینه جدید رژیم صهیونیستی در حال به‌کار بردن سیاست چماق و هویج است، افزود: «اکنون زمان آن است که این سیاست را علناً به اسرائیلی‌ها و مهم‌تر از آن، به فلسطینی‌ها در نوار غزه و کرانه باختری توضیح دهند». در یک جمع‌بندی می‌توان گفت، اظهارات این تحلیلگر مکار صهیونیست ناظر به استفاده از ابزار «مذاکره» و تطمیع فلسطینی‌ها است و آن را در این یادداشت، به صراحت بیان می‌دارد!