kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۳۰۷۹
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۶

کمبود برق، کارخانه سیمان نهاوند را به تعطیلی کشانده است

مدیرعامل کارخانه سیمان نهاوند از تعطیلی این کارخانه به دلیل کمبود برق خبر داد و گفت: تاکنون پیگیری‌ها برای وصل کردن برق مورد نیاز جواب نداده است.



همدان- خبرنگار کیهان:

مجتبی فرونچی با بیان اینکه کارخانه سیمان نهاوند برای تولید بیشتر و حمل مواد اولیه هیچ مشکلی ندارد افزود: این کارخانه با تولید روزانه سه هزار و 300 تن سیمان به عنوان بزرگترین واحد تولیدی در عرصه صادرات غیرنفتی در استان به شمار می‌آید اما مشکلات قطعی برق، کارخانه را به تعطیلی کشانده است.
وی با اشاره به اینکه با این حجم کم برق کارخانه، نمی‌شود چراغ آن را روشن نگاه داشت یادآور شد: روزانه بین 1000 تا هزار و 500 تن از ذخایر انبارها با قیمت مصوب 21 هزار تومان روانه بازار مصرف و در اختیار عوامل فروش قرار داده می‌شود.
مدیرعامل کارخانه سیمان نهاوند تاکید کرد: این کارخانه از استانداردهای ملی و بین‌المللی برخوردار است و در صورتی که مشکل برق آن حل شود می‌تواند از تمامی ظرفیت خود برای بازار مصرف داخلی و صادرات به کشورهای خارجی استفاده کند.
وی در ادامه یکی از مهمترین دلایل گرانی سیمان را کاهش برق ورودی کارخانه به 10 درصد و حتی کمتر از آن عنوان کرد و گفت: نبود نظارت کافی بر نحوه توزیع سیمان و احتکار از جمله دلایل گرانی این کالا در روزهای اخیر است.