kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۳۰۴۹
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۱

تخریب یا مصادره نزدیک به 60 خانه متعلق به فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی طی 2 هفته!

دفتر هماهنگی «امور بشردوستانه سازمان ملل متحد» در اراضی فلسطینی از تخریب یا مصادره 59 ساختمان متعلق به فلسطینی‌ها در کرانه باختری طی دو هفته اخیر خبر داده است!

 

سرویس خارجی-

از جمله سیاست‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین تخریب خانه‌ها و آواره کردن ساکنان آنهاست.
در این راستا، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در اراضی فلسطینی «اوچا» اعلام کرده، رژیم صهیونیستی طی دو هفته اخیر ۵۹ ساختمان متعلق به فلسطینی‌ها در کرانه باختری را تخریب یا مصادره کرده است.
بر اساس گزارش خبرگزاری «صفا»، اوچا این را هم گفته که تخریب این منازل منجر به آوارگی ۹۶ نفر و وارد شدن خسارت به ۵۵۰ نفر دیگر شده است. بیشتر ساختمان‌های تخریب یا مصادره شده مربوط به «رأس التین» در رام‌الله (در منطقه ج)
هستند.
در ادامه گزارش مذکور آمده، نظامیان رژیم صهیونیستی در دو هفته گذشته ۹۱ عملیات بازداشت و تفتیش هم داشته‌اند و ۱۵۸ فلسطینی از مناطق مختلف کرانه باختری بازداشت
شده‌اند.
نیروهای اشغالگر اغلب تاسیسات و منازل فلسطینی‌ها را به ویژه در منطقه (ج) در کرانه باختری و محله‌های قدس اشغالی با هدف کوچ اجباری ساکنان این منطقه و اشغال کامل آن تخریب
می‌کنند.
طبق توافق سال‌های ۱۹۹۳ و ۱۹۹۵ میان فلسطین و رژیم صهیونیستی موسوم به «توافق اسلو» کرانه باختری به سه منطقه الف، ب و ج تقسیم شده است.
در این تقسیم‌بندی‌ها منطقه A یا همان الف، که ۱۸ درصد از مساحت کرانه باختری را تشکیل داده، تحت کنترل اداری و امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین، منطقه B یا ب که
۲۲ درصد از مساحت کرانه باختری را به خود اختصاص داده، به صورت مشترک تحت کنترل هر دو طرف است.
منطقه C یا ج، که ۶۰ درصد مساحت کرانه باختری را تشکیل داده، از نظر امنیتی و اداری کاملا تحت کنترل رژیم صهیونیستی است.
خبر دیگر اینکه، منابع خبری فلسطین از بسته شدن محله «الشیخ جراح» در قدس اشغالی توسط نظامیان رژیم صهیونیستی خبر دادند.
به گزارش ایسنا، خبرگزاری فلسطینی معا اعلام کرده مقامات رژیم صهیونیستی در پی درگیری‌های شنبه شب ورودی محله الشیخ جراح را در قدس اشغالی پیش از جلسه دادگاه عالی این رژیم درباره این منطقه بستند.
این خبرگزاری در این باره گزارش داد که نیروهای اشغالگر اسرائیل تظاهراتی را در محله الشیخ جراح قدس با ضرب و شتم و پاشیدن آب فاضلاب بر روی معترضان سرکوب کردند.
طبق این گزارش، نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی در امتداد ورودی الشیخ جراح مستقر شده و مانع از ورود به آن به جز ساکنان آن شدند و به محض شروع تظاهرات علیه تصمیمات تخلیه خانه‌های فلسطینی‌ها، این نیروها تظاهرکنندگان را تعقیب کردند و آنها را مورد ضرب و شتم و فشار قرار ‌دادند.
این رسانه در ادامه اعلام کرد که نیروهای رژیم صهیونیستی چند شهروند فلسطینی را بازداشت کردند.