kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۹۹۸
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۱
نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس:

خوزستان خط مقدم مجاهدت در برابر فتنه است

ساعدی گفت: مردم خوزستان و خوزستان را به عنوان خط مقدم مجاهدت در برابر فتنه و تجاوز می‌شناسیم.


قاسم ساعدی، نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که استان خوزستان و مردم این استان را به عنوان خط مقدم مجاهدت در برابر فتنه و تجاوز می‌شناسیم، اظهار داشت: زمانی که جنگ جهانی دوم رخ داد و در جهت جلوگیری از تجاوز انگلیسی‌ها مبارزه شد، شاهد جهاد عشایر عرب خوزستانی بودیم که این اتفاق در تاریخ وجود دارد و بر کسی پوشیده نیست.
نایب‌رئیس‌کمیسیون انرژی مجلس با‌اشاره به این‌که در سال‌های اخیر مرز خوزستان همیشه حفظ شده است و یک سانتیمتر هم از آن کم نشده است، گفت: این موضوع نشان می‌دهد این مردم سربازان وفاداری برای مملکت هستند و آنها امنیت مرزها را برقرار کرده و می‌کنند. خوزستان قلب تپنده ایران و موتور محرکه اقتصاد ایران است؛ لذا باید از ظرفیت‌های اقتصادی و فرهنگی خوزستان استفاده کرد و دولت توجه بیشتری به این استان داشته باشد تا مردم احساس آرامش داشته باشند.
ساعدی افزود: در زمینه‌های زیرساختی، رفاه اجتماعی و ‌اشتغال خوزستان نیازمند رسیدگی بیشتری است. خوزستانی‌ها از این بابت نگران هستند. متاسفانه مردم خوزستان بی‌مهری زیادی از دولت‌ها دیده‌اند در حالی که فرزندانشان در سخت‌ترین ماموریت‌های جمهوری اسلامی ایران شرکت داشته‌اند و شهید شده‌اند.
وی ادامه داد: مردم خوزستان ولایت‌مدار هستند، بیانات رهبر معظم انقلاب حرف و اول و آخری است که باید برای مسئولان سند باشد. همین موضوع باعث آرامش مردم خوزستان شده و مردم در میدان حاضر شده و فتنه را خاموش کردند.
نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه اظهار داشت: از دولت انقلابی جدید انتظار داریم به مشکلات مردم خوزستان رسیدگی کند و مسکنی بر زخم خوزستان باشد. خوزستان ۷۰ درصد برق آبی کشور را تولید می‌کند اما خودش با خاموشی مواجه می‌شود.
وی افزود: خوزستان سدهای بزرگی دارد، اما خودش با مشکل کم آبی مواجه می‌شود. پرآب‌ترین رودخانه ایران کارون است که امروز خشک شده است. دولت باید نسبت به سیاست انتقال آب تجدیدنظر کند و با مدیریت صحیح تقسیم آب صورت بگیرد.
ساعدی گفت: باید مافیای آب جمع شود تا استان حاصلخیز ما به سمت نابودی نرود؛ این موضوع به مصلحت ایران نیست و امیدواریم حجت‌الاسلام رئیسی با تشکیل کابینه دلسوز مشکلات خوزستان را حل کند.