سرکوب وحشیانه تظاهرات ضدشهرکسازی در کرانه باختری؛ صهیونیستها 270 فلسطینی را زخمی کردند
هلال احمر فلسطین اعلام کردi، حدود
۲۷۰ تظاهرکننده در تازهترین درگیری با سربازان مسلح رژیم صهیونیستی در کرانه باختری زخمی شدهاند.
رژیم صهیونیستی به صورت هفتگی و به شکل کاملا وحشیانهای در حال سرکوب مردم فلسطین است و مدعیان غربی دفاع از حقوق بشر هم طبق معمول، فقط نظارهگرند. در جدیدترین اعتراضها در کرانه باختری به شهرک سازی رژیم صهیونیستی، طی چند ساعت بیش از 270 تن زخمی شدند! ایسنا در این باره به نقل از خبرگزاری رسمی فلسطین «وفا» نوشته: «هلال احمر فلسطین اعلام کرد این شدیدترین درگیریها در شهرک بیتا نزدیکی نابلس در شمال کرانه باختری بود؛ جایی که تظاهرکنندگان در اعتراض به ساخت بدون مجوز شهرک سازی توسط حدود ۵۰ خانواده صهیونیستی اعتراض میکنند...در این درگیریها و در نابلس ۲۷۰ فلسطینی مجروح شدند که از این تعداد ۵۰ تن با گلوله مشقی زخمی شدهاند». شهرک بیتا از سه ماه پیش تاکنون صحنه اعتراضات گسترده به اقدامات رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک سازیها در این منطقه است که با مقاومت خستگی ناپذیر مردم این منطقه همراه شده است؛ بیش از یک هزار فلسطینی طی این مدت در حملات نظامیان صهیونیست آسیب دیدهاند!
از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده، جمعیتی حدود ۱۵۰ فلسطینی به سمت این نیروها سنگ پرتاب کرده و در شهرک بیتا لاستیکها را آتش زدند و نیروهای رژیم صهیونیستی هم با استفاده از ابزارهای ضد شورش پاسخ دادند. در جنوب نابلس هم سربازان صهیونیستی با فلسطینیها در شهرک بیت امر در جریان تشییع پیکر یک جوان فلسطینی که در درگیریهای روز پنجشنبه با ارتش رژیم صهیونیستی شهید شد، درگیر شدند. در شهرک «کفر قدوم» در «قلقیلیه» نیز ارتش صهیونیستی با شلیک گاز اشک آور به سمت شرکتکنندگان در راهپیمایی هفتگی ضد شهرک سازی دهها نفر را آسیب زد.