kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۹۷۸
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵

بزرگ‌ترین آزمایشگاه جامع غرب کشور در همدان راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از راه‌اندازی بزرگ‌ترین آزمایشگاه جامع غرب کشور در همدان خبر داد و گفت: این طرح تا پایان مردادماه در استان تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.


همدان- خبرنگار کیهان:

رشید حیدری‌مقدم در نشست خبری با اعضای ستاد مقابله با کرونای استان با اشاره به اینکه این آزمایشگاه روزانه ظرفیت انجام 5 هزار نمونه تست و آزمایش مرتبط با ویروس کرونا را دارد افزود: در حال حاضر سه آزمایشگاه تست کرونا در استان با مجوزهای رسمی فعالیت دارند.
وی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان تامین واکسن مورد نیاز برای گروه‌های هدف ذکر کرد و گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده روند واکسیناسیون در استان تسریع یافته به طوری که تاکنون جمعیت زیادی از گروه‌های هدف براساس اولویت‌های اعلام شده واکسینه شده‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان عنوان کرد: شاخص سرایت‌پذیری ویروس کرونا در استان همدان از 1/32 درصد افزایش یافته است که مهم‌ترین علت این همه‌گیری دور‌همی‌های خانوادگی و شرکت در اجتماعات است.
حیدری مقدم با ابراز نگرانی از بروز موج‌های جدید همه‌گیری کرونا در ماه‌های آینده، اظهار داشت: تزریق واکسن ایرانی برکت از سه هفته پیش در استان آغاز شده است.