kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۹۷۲
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴

رونمایی از یک کتاب در منزل شهید مدافع حرم(اخبار ادبی و هنری)

برنامه رونمایی مجموعه کتاب «حسینیه واژه‌ها» اثر حجت‌الاسلام محسن عباسی ولدی با حضور خانواده شهید مهدی صابری از شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون و نویسنده اثر در منزل این‌ شهید برگزار شد.

 


در این مراسم که در اتاق شهید مهدی صابری برگزار شد، پس از قرائت قرآن و مدح امیرالمؤمنین علی(ع)، حجت‌الاسلام والمسلمین صابری به ذکر ویژگی‌هایی از فرزند شهیدش پرداخت و سه‌ ویژگی برجسته شهید صابری را بندگی خاص خداوند، عشق به اهل‌بیت علیهم‌السلام و عشق به والدین برشمرد.
در ادامه حجت‌الاسلام عباسی ولدی پس از تقدیر از خانواده شهید صابری، به معرفی مجموعه «حسینیه واژه‌ها» پرداخت و دغدغه اصلی این مجموعه را معرّفی حماسه کربلا با رویکردی کاربردی عنوان کرد سپس کتاب‌های مورد‌ اشاره رونمایی شدند.
به گفته عباسی ولدی، تألیف اولین‌کتاب این‌ مجموعه با عنوان «در میان روضه‌هایت زندگی کردن خوش است»، در پاسخ به توصیه مقام معظم رهبری بود که ایشان یکی از مأموریت‌های هیئت را پرداختن به مسئله خانواده دانستند. این‌کتاب مجموعه متن‌های ادبی است که میان روضه و سبک زندگی اتصالی ویژه برقرار کرده است. ‌ترجمه این جلد از مجموعه هم به زبان انگلیسی مراحل پایانی خود را طی می‌کند.«بگو چگونه دل از حسین کندی» عنوان کتاب دوم این مجموعه است که در قالب یک گفت‌وگوی ادبی میان نویسنده و حضرت زینب (س)، به نقش ایشان در حماسه کربلا می‌پردازد. عباسی ولدی درباره این‌کتاب گفته تلاش کرده در آن، در حد وسع خود از میان جملات کتاب، پلی به مسائل زندگی هم بزند تا مخاطب پس از مطالعه آن، محکی برای سنجش خود در زندگی داشته باشد. «علی، اصغر نبود» کتاب سوم از این مجموعه است که گفت‌وگویی میان حضرت رباب(س) و حضرت علی‌اصغر(ع) است. هدف این کتاب کم‌حجم، معرّفی حماسه کربلا برای کسانی است که آشنایی چندانی با این حماسه ندارند.
این کتاب، جامعه غیرایرانی و غیرشیعه را نیز گروه هدف خود قرار داده؛ از همین رو، ‌ترجمه انگلیسی این کتاب نیز در حال آماده‌سازی برای انتشار است. «ردّ نگاهت راه آسمان» نیز مجموعه دل‌نوشته‌های کربلایی با هدف باز کردن پنجره‌های جدید رو به حماسه کربلاست که نویسنده در آنها تلاش کرده مخاطب را به نگاهی عمیق‌تر به حادثه کربلا برساند.