kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۹۵۹
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۴
چین

کرونا جان دوباره گرفت



مقامات بهداشتی چین اعلام کردند دو منطقه جدید در اين کشور، از جمله یک شهر ۳۱ میلیون نفری، کانون‌های همه گیری کرونا را گزارش کردند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از فرانسه پرس، بنا بر اعلام کمیسیون ملی بهداشت چین، موارد آلودگی به ویروس کرونا در استان فوجیان و در منطقه چونگچیانگ شناسایی شده است. این دو منطقه به چهار استان دیگر و همچنین پکن پایتخت چین که در آنها ابتلا به سویه دلتا گزارش شده بود، اضافه می‌شوند.
این مهم‌ترین تجدید حیات ویروس در چین از ماه‌های پیش است. 55 مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ در این کشور به ثبت رسید و تعداد کل مبتلایان از آغاز از سرگیری همه گیری در این کشور مرتبط با کانون آلودگی در استان شرقی جیانگسو جایی که ۲۰ ژوییه جواب آزمایش ۹ کارمند فرودگاه نانکین مثبت شد، به بیش از ۲۰۰ نفر رسید.
مقامات نانکین به همه اماکن گردشگری و فرهنگی دستور دادند به علت افزایش موارد انتقال محلی ویروس، شنبه فعالیت نکنند. صد‌ها هزار نفر از این پس در استان جیانگسو که نانکین مرکز آن است، قرنطینه هستند و این شهر ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار شهروند خود را مجبور کرد دو غربالگری انجام دهند.
بر اساس بیانیه‌ای رسمی، شهر گردشگری ژانگجیاجی در استان هونان جایی که نتیجه آزمایش عده‌ای از افراد که برای تماشای یک تئاتر رفته بودند، مثبت شده است، یک و نیم میلیون نفر از ساکنان خود را قرنطینه و همه مراکز گردشگری را روز جمعه تعطیل کرد.
در حومه پکن، در منطقه چانگپینگ جایی که دو بیمار کشف شدند، ۴۱ هزار نفر روز پنجشنبه در قرنطینه قرار گرفتند. این‌ها نخستین موارد ثبت شده در پکن از 6 ماه پیش هستند. پکن ۲۰ میلیون نفر جمعیت دارد.
اگر چه ویروس کرونا برای نخستین بار اواخر سال ۲۰۱۹ برای نخستین بار در شهر ووهان مشاهده شد، چین از آن پس، به لطف قرنطینه‌ها، نرم‌افزار‌های موبایل برای دنبال کردن جابجایی‌های یک فرد و قرنطینه‌های اجباری هنگام ورود به این کشور به میزان زیادی همه گیری را مهار کرده بود. زندگی از بهار ۲۰۲۰ در این کشور تقریبا به حالت عادی بازگشته و این کشور از ماه آوریل سال گذشته تنها دو مورد مرگ را گزارش کرده است.