kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۹۴۸
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۴

آغاز طرح هادی روستایی در 84 درصد روستاهای استان همدان

 


همدان- خبرنگار کیهان:
مدیرکل بنیاد مسکن همدان با اشاره به اینکه شاخص بهسازی مسکن روستایی در استان همدان بالاتر از میانگین کشوری است گفت: این شاخص در استان 66 و در کشور 48 درصد است.
حسن ظفری با بیان اینکه در استان 921 روستای بالای 20 خانوار وجود دارد افزود: در 84 درصد روستاهای بالای 20 خانوار عملیات اجرایی طرح هادی روستایی آغاز شده و در 364 روستا بازنگری طرح هادی روستایی انجام شده است.
وی با ابراز خرسندی از افزایش سهمیه تسهیلات بهسازی مسکن روستایی در استان، گفت: این رقم 12هزار فقره تعیین شده بود که با مساعدت مدیران ملی این میزان به 12 هزار و 600 فقره افزایش یافت. مدیرکل بنیاد مسکن همدان با اشاره به اینکه به زودی تسهیلات بهسازی مسکن روستایی با کارمزد پنج درصد در اختیار مردم قرار می‌گیرد اظهار داشت: طی چهار سال گذشته، 7100 واحد مسکونی روستایی از محل کمک بلاعوض به محرومان و حساب 100 امام (ره) در استان احداث و به بهره‌برداری رسیده است. ظفری از افتتاح 2700 واحد مسکن محرومان در استان خبر داد و گفت: سهمیه در نظرگرفته شده برای استان همدان 2 هزار واحد مسکونی بود اما به دلیل استقبال شهروندان از این طرح، تعداد آن به سه هزار واحد افزایش یافت. وی با اشاره به اینکه در استان 165 هزار واحد مسکن روستایی وجود دارد افزود: تاکنون 121 هزار متقاضی برای دریافت تسهیلات بهسازی مراجعه کرده و 114 هزار نفر به سیستم بانکی معرفی شده‌اند و حدود 110 هزار واحد موفق به گرفتن پایان کار شده‌اند.
همچنین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری همدان از افتتاح 57 طرح در بخش‌های مختلف این سازمان خبر داد و گفت: این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر 24 میلیارد تومان و اشتغالزایی 234 نفر به بهره‌برداری
می‌رسد. علی مالمیر از افتتاح شش طرح سرمایه‌گذاری با سه میلیارد تومان اعتبار و اشتغالزایی 40 نفر خبر داد و افزود: سال گذشته 910 طرح صنایع ‌دستی در استان ایجاد شد.