kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۹۳۸
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۰

آخرین اخبار توکیو ۲۰۲۰

 

تفتیان کرونا را علت ناکامی خود عنوان کرد
حسن تفتیان دونده 100 متر المپیکی دلیل نرسیدن به نیمه نهایی المپیک را ابتلایش به کرونا می‌داند. او در این باره گفت: من 20 روز قبل از سفر به توکیو، با برگشت از فرانسه به ایران، یک فاجعه برایم رخ داد. کرونا گرفتم و به همین دلیل دو هفته تمرین نکردم و تحت درمان بودم. ماده 100 متر هم خیلی حساس است. من فصل خیلی خوبی داشتم‌، همه چیز را برای المپیک هماهنگ کرده بودم، ولی متاسفانه وقتی از فرانسه به ایران برگشتم، مبتلا به کرونا شدم. البته کمک‌های دکتر اردیبهشت خیلی به من کمک کرد، تا به مسابقات برسم، اما نداشتن تمرین و حتی کرونا هم خیلی بدنم را ضعیف کرد و قطعا روی عملکردم تاثیر منفی گذاشت.
پیام فارسی فدراسیون جهانی بسکتبال برای مردم ایران
فدراسیون جهانی بسکتبال (FIBA) نیز پس از اتمام کار تیم ملی ایران در این رقابت‌ها، پیام قدردانی را به زبان فارسی، برای هواداران این رشته در ایران منتشر کرد.متن پیام FIBA به شرح زیر است:«سپاس از تمام هواداران عالی بسکتبال در سراسر ایران... امیدواریم در المپیک پاریس دوباره ببینیمتون.»
جوکوویچ به مدال برنز هم نرسید
در دیدار رده‌بندی تنیس انفرادی مردان المپیک ۲۰۲۰ توکیو، نواک جوکوویچ با شکست مقابل پابلو کارنیو بوستا چهارم شد تا بخت نخست قهرمانی و نفر اول تنیس جهان با دو شکست پیاپی نتواند مدال المپیک کسب کند.کارنیو در این دیدار ۲ بر یک مرد شماره یک تنیس جهان را برد به این ترتیب مدال برنز این بخش به اسپانیا رسید.جوکوویچ گفت: من دیروز و امروز خودم نبودم. سطح تنیس من این نبود. همچنین به دلیل خستگی از نظر روحی و جسمی خودم نبودم. سرخوردگی جوکوویچ در رفتار او در زمین بازی در حالی که مسابقه ادامه داشت مشهود بود. جوکوویچ یک بار راکت خود را روی پنج ردیف صندلی پرتاب کرد. همچنین در این بازی زمانی که کارنو بوستا سرویس خود را زد و امتیاز گرفت جوکوویچ دوباره خونسردی خود را از دست داد و راکت خود را محکم به زمین زد تا نشان دهد اصلا شرایط روحی مناسبی ندارد سپس راکت خراب شده را برداشت و به سمت دیگر پرتاب کرد.
صعود تیم‌های فوتبال
ژاپن، مکزیک، اسپانیا و برزیل به نیمه نهایی
دیدار‌های مرحله یک چهارم نهایی فوتبال المپیک مردان ۲۰۲۰ توکیو با پیروزی و صعود تیم‌های اسپانیا، برزیل،مکزیک و ژاپن به مرحله نیمه نهایی همراه شد. در مرحله یک چهارم نهایی فوتبال المپیک مردان 2020 توکیو، دیروز تیم فوتبال اسپانیا موفق شد حریف خود ساحل عاج را با نتیجه قاطع 5 بر2 در هم بکوبد و به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کند. در بازی دوم این مرحله تیم ژاپن پس از 120 دقیقه نبرد بدون گل با نیوزیلند، در ضربات پنالتی موفق شد حریفش را با نتیجه 4 بر 2 شکست دهد. در سومین بازی هم تیم مردان برزیل تک گل دقیقه 37 ماتئوس کونیا حریف خود مصر را شکست داد و به نیمه نهایی رسید. در آخرین بازی مرحله یک چهارم نهایی تیم‌های مکزیک و کره جنوبی به مصاف هم رفتند که این بازی را مکزیکی‌ها با نتیجه 6 بر 3 به سود خود به پایان رساندند. به این ترتیب در دیدارهای مرحله نیمه نهایی که سه روز دیگر برگزار خواهد شد مکزیک با برزیل مصاف خواهد داشت و تیم‌های ژاپن و اسپانیا رو در روی هم قرار خواهند گرفت.
مدال طلا و نقره برای پرتابگران سوئدی
مرحله فینال پرتاب دیسک المپیک ۲۰۲۰ توکیو دیروز برگزار شد و دنیل استاهل به مدال طلا دست پیدا کرد. این پرتابگر سوئدی که نفر اول رنکینگ جهان است، با پرتابی به طول ۶۸.۹۰ متر عنوان قهرمانی را به دست آورد. سیمون پترسون دیگر پرتابگر سوئدی با ثبت رکورد ۶۷.۳۹ متر دوم شد و لوکاس ویس شایندگر هم با پرتابی به طول ۶۷.۰۷ متر مدال برنز را از آن خود کرد. احسان حدادی، نماینده پرتاب دیسک ایران در بلندترین پرتاب خود عدد ۵۸.۹۸ متر را ثبت کرد و در رده‌بندی نهایی بین ۳۲ ورزشکار در جایگاه بیست و ششم قرار گرفت.
قهرمانی و رکوردشکنی وزنه‌بردار قطری
در غیاب سهراب و کیانوش
رقابت دسته ۹۶ کیلوگرم وزنه برداری بازی‌های المپیک توکیو دیروز در حالی برگزار شد که سهراب مرادی، کیانوش رستمی و تیان تائو از چین چهره‌های غایب رقابت این دسته بودند. در نبود آنها فارس الباخ از قطر توانست قهرمان دسته ۹۶ کیلوگرم المپیک‌ شود. او همچنین رکوردهای دوضرب و مجموع المپیک را نیز از آن خود کرد. این نخستین مدال طلای تاریخ قطر در المپیک است. رکوردهای المپیک این وزن به نام کسی نبود چون برای اولین بار رقابت المپیک در دسته ۹۶ کیلوگرم برگزار می‌شد. فارس الباخ از قطر رکورد ۱۷۷ یک ضرب، ۲۲۵ دوضرب و مجموع ۴۰۲ کیلوگرم را ثبت کرد. او رکورد دوضرب المپیک (۲۱۹کیلوگرم) را شش کیلوگرم و رکورد مجموع المپیک (۳۹۸کیلوگرم) را چهار کیلوگرم شکست.