kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۸۴۶
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷

احتمال خداحافظی صمد نیکخواه‌ از تیم ملی بسکتبال

کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران گفت: هنوز تصمیم قطعی نگرفته‌ام اما احتمالا بازی با فرانسه آخرین مسابقه ملی من خواهد بود.

صمد نیکخواه بهرامی در گفت‌وگو با سایت فدراسیون بسکتبال، عنوان کرد: سطح تیم‌های حاضر در المپیک بسیار بالاست و ۱۲ تیم برتر دنیا اینجا جمع هستند.در جام جهانی ۳۲ تیم حاضر هستند و شما باید دو مرحله صعود کنید تا به جمع ۱۲ تیم برتر برسید پس در المپیک از همان شروع انگار در سومین مرحله جام جهانی هستید.
او درخصوص صحبت‌های مطرح شده در رابطه با خداحافظی‌اش از بازی‌های ملی پس از بازی با فرانسه اظهار داشت: احتمال دارد این اتفاق بیفتد اما من از یک سری کارها مثل بوسیدن چهارگوشه زمین خوشم نمی‌آید. نیکخواه بهرامی تاکید کرد: هنوز تصمیم قطعی نگرفته‌ام اما شاید بعد از این بخواهم وارد دنیای مربیگری بشوم.
نیکخواه بهرامی از جمله بازیکنان شاخص بسکتبال ایران است. او سابقه دوبار حضور در المپیک (2008 پکن و 2020 توکیو)، 3 قهرمانی آسیا (2007‌، 2009 و 2013) و سه مدل بازی‌های آسیایی (برنز 2006 دوحه، برنز 2010 گوانگجو و نقره 2014 اینچئون ) را در کارنامه اش دارد.
لازم به یادآوری است که ایران و فرانسه آخرین بار در جام جهانی 2014 بسکتبال اسپانیا به مصاف هم رفتند که آن رقابت با اختلاف ناچیز و با نتیجه 81 بر 76 به سود فرانسه به پایان رسید.