kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۷۹۹
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۱
همگام با مسیر تحول سینمایی روایت فتح

جعفری جوزانی «حماسه ارس» را تولید می‌کند(اخبار ادبی و هنری)

بنیاد روایت فتح مأموریت یافته تا طی سه سال آینده 30 فیلم سینمایی در حوزه انقلاب، دفاع مقدس و مقاومت تولید کند؛ «حماسه ارس» یکی از این فیلم‌ها است که احتمالا توسط مسعود جعفری جوزانی تولید خواهد شد.


به گزارش خبرنگار کیهان، روز گذشته، سید محمد یاشار نادری رئیس‌بنیاد فرهنگی روایت فتح از چهار دهه فعالیت حرفه‌ا‌ی و متعهدانه مسعود جعفری جوزانی با اهدای لوح تقدیر و تصویری منقوش به سردار حاج قاسم سلیمانی تقدیر کرد.
این تقدیر در حالی است که طی گفت‌وگویی، نادری رئیس‌بنیاد روایت فتح خبر از مأموریت جدید این بنیاد مبنی بر تولید 30 فیلم سینمایی طی سه سال آینده داده است. حال با حضور مسعود جعفری جوزانی در این بنیاد احتمال همکاری این هنرمند باسابقه برای تولید فیلم «حماسه ارس» که چند وقتی است مقدمات و هماهنگی‌های تولید آن توسط روایت فتح در حال انجام است بسیار قوت گرفته است.
«حماسه ارس» داستان سه تن از مرزبانان پل فلزی جلفا نخجوان در سال 1320 است که علی‌رغم دستور عدم مقاومت، 48 ساعت با دستان خالی از این پل و مرز ارس جانانه مقاومت کردند و اجازه سقوط ندادند.
بنیاد فرهنگی روایت فتح سال گذشته نیز در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر با فیلم سینمایی «تک‌تیرانداز» با نگاهی به حماسه‌های شهید عبدالرسول زرین، بزرگ‌ترین تک‌تیرانداز جنگ‌های معاصر خوش درخشید و در کنار استقبال منتقدین و کارشناسان سینما موفق به دریافت سیمرغ زرین در بخش نگاه ملی شد و سپس در اقدامی بی‌سابقه پیش از اکران سینمایی با پخش این فیلم در ایام نوروز از رسانه ملی عنوان پرمخاطب‌ترین فیلم نوروزی سیما را از آن خود کرد.