kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۶۹۵
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۱
یادبود شهید مدافع حرم علی عسگری

وعده شهادت از طرف امام حسین(ع)(حدیث دشت عشق)

 

شهید مدافع حرم علی عسگری، از جوانان برومند و انقلابی شهرستان طاقانک در استان چهارمحال و بختیاری بود که برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) در برابر گروهک‌های تروریستی تکفیری قرار گرفت. وی ازجمله نخستین افرادی بود که در راه این هدف مقدس، در صف مدافعان حرم قرار گرفت. علی عسگری سرانجام نهم بهمن سال 1391 در سوریه و در دورانی که شهدای مدافع حرم غریب و ناشناخته بودند، در سن 29 سالگی به شهادت رسید.
پدر شهید در مصاحبه‌ای گفته بود: «قبل از رفتن به سوریه در خواب امام حسین‌(ع) به علی گفته بود «تو باید از حرم خواهرم زینب دفاع کنی» و امام حسین(ع) وعده شهادت به فرزندم داده بود.»
شهید مدافع حرم علی عسگری، در وصیت‌نامه‌اش نوشت: «عزیزانم راه را غلط نروید راه همان است که رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای ما را بر آن هدایت می‌کند. هوشیار باشید که دشمن ریشه ما را هدف گرفته، چشم دشمن را هدف بگیرید. بنده همیشه آرزو داشتم که در زمان سیدالشهدا(ع) بودم و در رکابش جهاد می‌کردم. اما دیدم الان هم فرقی با آن زمان نمی‌کند. شیعیان در سرزمین شام در ظلم و ستم هستند. حتی بارگاه احیاگر عاشورا حضرت زینب ‌کبری(س) مورد تعرض لشکر کفر واقع شده. الان که این وصیت‌نامه را می‌خوانید امیدوارم حضرت زینب مرا به عنوان پاسدار حرمت بارگاه مبارکش و مدافع شیعیان مظلومش پذیرفته باشد.»