kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۶۳۸
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۷

تقدیر ویژه از «بهترین کتاب با موضوع مدافعان حرم» از نگاه مردم(اخبار ادبی و هنری)

با توجه به اهمیت موضوع مدافعان حرم و دستاوردهای خیره‌کننده‌ای که داشته تصمیم گرفته شده تا با اضافه کردن «انتخاب بهترین کتاب از سوی مردم» بهای بیشتری به این جایزه داده شود.

با توجه به اهمیت نگاه و نظر مردم به کتاب به‌ویژه کتاب‌هایی که با موضوع مدافعان حرم تألیف و منتشر شده است، شورای راهبردی و علمی دومین دوره انتخاب بهترین کتاب مدافعان حرم؛ جایزه قافله‌سالار شهدای مدافع حرم حاج حسین همدانی در اقدامی ابتکاری و خلاقانه از «بهترین کتاب انتخاب‌شده از سوی مردم» تقدیر ویژه به عمل خواهد آورد.
حسن علایی فعال؛ دبیر اجرایی دومین دوره جایزه انتخاب بهترین کتاب مدافعان حرم دراین‌باره گفت: این تصمیم با توجه به مردمی بودن موضوع مدافعان حرم و لزوم آشنایی هر چه بیشتر آحاد مردم با ابعاد مختلف این اقدام که مقام معظم رهبری آن را جزو پدیده‌­های بزرگ و حیرت­‌انگیز زمان قلمداد کردند، گرفته شده است.
وی همچنین یادآور شد: انتخاب بهترین کتاب مدافعان حرم از سوی مردم منافاتی با ارزیابی و داوری گروه­‌های شش‌گانه داوری ندارد و آنها بر اساس معیارها و ملاک­‌های تعیین‌شده ارزیابی خود را درباره آثار رسیده به انجام خواهند رساند ولی با توجه به اهمیت موضوع مدافعان حرم و دستاوردهای خیره‌­کننده‌­ای که داشته است تصمیم گرفته شده است که با اضافه کردن «انتخاب بهترین کتاب از سوی مردم» بهای بیشتری به این جایزه داده شود.
وی در خاتمه اظهار کرد: دست‌­اندرکاران برگزاری مراسم انتخاب بهترین کتاب مدافعان حرم امیدوارند این حرکت نو که در جهت توجه هر چه بیشتر به ارزیابی­‌های مردمی آثار منتشرشده آغاز شده است، الگویی برای سایر جوایز ادبی در سطح کشور باشد تا جایگاه مردمی چنین مراسمی بیش‌ازپیش پررنگ‌­تر شود.