kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۵۹۶
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۷

آخرین اخبار توکیو ۲۰۲۰



ملایی: رقبایم جلیقه یخ داشتند من حوله خیس!
نازنین ملایی پس از درخشش خود در رقابت‌های قایقرانی روئینگ المپیک توکیو و صعود به فینال A و B بازی‌ها، در پاسخ به این سؤال که وقتی امکانات کشورهای دیگر را می‌بیند حسرت نمی‌خورد که با داشتن آن امکانات، می‌توانست به جایگاه بهتری برسد، تاکید کرد: بله، همین طور است برای نمونه ورزشکاران کشورهای دیگر به محض اینکه مسابقه تمام می‌شود جلیقه‌های یخ دارند و مربیانشان سریع آن جلیقه‌ها را می‌آورند تا تنشان کنند و در این گرمای شدید هوا زودتر ریکاوری شوند اما مربی من مجبور است حوله را در آب سرد خیس کند و آن را به من بدهد. نکته جالب این است که خیلی‌ها از من می‌پرسیدند درکجا تمرین کرده‌ام و وقتی گفتم من در پیست هزار متر تمرین کردم باورشان نمی‌شد. ما پتانسیل این را داریم که جزو نفرات برتر المپیک و جهان باشیم و امیدوارم این نتیجه‌ای که من به دست آورده‌ام‌، باعث شود که توجه مسئولان به رویینگ بیشتر شود تا ما بتوانیم به نتایج درخشان تری دست پیدا کنیم.
فروغی اولین پاداش پای سکو را گرفت
کمیته ملی المپیک پاداشی 10 هزار یورویی را به جواد فروغی نخستین مدال‌آور کاروان ایران در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو اهدا کرد.طبق تصمیم هیات اجرایی کمیته ملی المپیک به مدال آوران طلا، نقره و برنز کاروان اعزامی ایران به بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو به ترتیب 10 هزار‌، 5 هزار و ۳۵۰۰ یورو یورو پاداش نقدی به‌عنوان پاداش پای سکو اهدا خواهد شد. همچنین به کادر فنی رشته‌های مدال آور نیز ۷۰ درصد این مبلغ پرداخت‌ خواهد شد.
قهرمانی شناگر ۱۸ ساله تونسی
احمد هفناوی، نوجوان تونسی روز یک‌شنبه المپیک را متحیر کرد و طلای ۴۰۰ متر آزاد مردان را به‌دست آورد.این نوجوان ۱۸ ساله در ۵۰ متر آخر مسابقه سریع حرکت کرد تا با زمان ۳:۳۶:۴۳ به مدال طلا برسد و جک مک لاولین استرالیایی و شناگر آمریکایی کیران اسمیت در رده‌های دوم و سوم قرار گیرند.این یک موفقیت بزرگ برای تونس بود.این شناگر به دومین شناگر تاریخ تونس تبدیل می‌شود که مدال طلای المپیک را به دست می‌آورد.
انصراف‌اندی ماری از رقابت‌های المپیک
اندی ماری، تنیسور سرشناس بریتانیایی نتوانست برای سومین طلای پیاپی خود در المپیک تلاش کند.این تنیسور سرشناس به خاطر آسیب دیدگی از ناحیه ران و کشیدگی عضله از رقابت‌های انفرادی تنیس المپیک انصراف داد البته او در مسابقات تیمی شرکت خواهد کرد.او در دو المپیک اخیر توانست مدال طلا را به دست آورد.
شاهین‌طبع: باید با تمرکز بیشتر بازی می‌کردیم
مهران شاهین‌طبع سرمربی تیم‌ ملی بسکتبال ایران پس از باخت مقابل جمهوری چک، اظهار کرد: ما در نیمه اول می‌توانستیم بهتر بازی کنیم و با وجود تلاش زیاد بازیکنان، متاسفانه در نیمه اول نتیجه خوبی نگرفتیم که‌ کار را سخت کرد.او ادامه داد: در نیمه دوم اما زیر حلقه را بهتر کنترل کردیم، بازیکنان با تحرک بیشتری کار کردند و تصمیمات خوبی در حمله گرفتیم. شاخص‌های آماری را توجه کنید ما پایین‌تر بودیم و نتیجه این شد. اگر دقت و کنترل بیشتری داشتیم و در نیمه اول می‌شد نتیجه چیز دیگری باشد.سرمربی تیم ملی ایران درباره کمبود بازی‌های تدارکاتی نیز گفت: فدراسیون همه تلاش خود را کرد و ما در اسپانیا و ژاپن بازی کردیم، اما ما به حداقل ۱۵ بازی تدارکاتی نیاز داشتیم تا مثل جام‌جهانی آماده‌باشیم. بازی‌های تدارکاتی خوبی در نظر داشتیم اما مشکلات وجود داشت و نشد بازی کنیم. شرایط همه تیم‌ها یکی بود، اما شرایط تیم‌های دیگر بخاطر لیگ‌هایشان متفاوت بود و بهتر هستند.
شکست بسکتبال آمریکا مقابل فرانسه
در ادامه دیدارهای بسکتبال المپیک، آمریکای مدعی قهرمانی به دیدار فرانسه رفت و مقابل این تیم شکست خورد. در کوارتر اول آمریکا ۴۵ بر ۳۷ حریف خود را شکست داد ولی در کوارتر سوم فرانسه توانست پیش بیفتد. آمریکا در شروع کوارتر چهارم توانست کاملا سوار بر بازی شود و ۱۳ بر یک نیز پیش بیفتد ولی فرانسه بار دیگر ابتکار عمل را در دست گرفت و اختلاف را جبران کرد. در نهایت این دیدار با برتری ۸۳- ۷۶ فرانسه برابر آمریکا به پایان رسید. این دو تیم همگروه تیم ملی ایران هستند.
رکوردزنی ورزشکار زن ۵۲ ساله
تیرانداز ۵۲ ساله گرجستانی صاحب رکورد ۹ حضور پیاپی در المپیک شد تا بین زنان ورزشکار تاریخ رکورددار شود.نینو سالوکوادزه از لسلی تامپسون، ویلی (کانادا) و کرستین پالم (سوئد) پیشی گرفت و به عنوان تنها زن تاریخ المپیک شناخته شد که در ۹ دوره المپیک حضور داشته است.این تیرانداز
۵۲ ساله تاکنون در تاریخ المپیک سه مدال کسب کرده است.
کوبیاک: به ایرانی‌ها بابت پیروزی تبریک می‌گویم
ستاره جنجالی لهستان پس از پیروزی تیم ملی والیبال ایران برابر هم‌تیمی‌هایش در المپیک ۲۰۲۰ توکیو، به بلندقامتان ایران تبریک گفت. میشل کوبیاک درخصوص بازی تیم ملی والیبال لهستان برابر ایران، گفت: اولین بازی المپیک آسان نیست. باید بگویم که اولین بازی در المپیک همیشه دشوار است. این اولین حضور ما در این سالن بود و قبلا در اینجا تمرین نکرده بودیم. ایرانی‌ها امروز بهتر از ما بازی کردند و به آنها تبریک می‌گویم اما این تازه آغاز مسابقات است.
ژاپن برنده اولین طلای تاریخ اسکیت
یوتو هوریگوم ژاپنی در مسابقات اسکیت بازی‌های المپیک، با گرفتن طلا تاریخ‌ساز شد. اسکیت برای اولین بار در المپیک ۲۰۲۰ وارد شد و ورزشکاران این رشته فرصت رقابت در بالاترین سطح را پیدا کردند و در نهایت یوتو هوریگوم یک طلای دیگر برای میزبان رقابت‌ها به دست آورد. ورزشکار برزیلی نقره گرفت و آمریکا در رده سوم ایستاد و مدال برنز کسب کرد. ۸ نفر در بخش فینال این دسته فعالیت کردند که هوریگوم با امتیاز ۳۷.۱۸ عنوان قهرمانی المپیک را به دست آورد.
قضاوت مطلوب رضایی در یک چهارم نهایی پینگ‌پنگ
سیمین رضایی داور المپیکی تنیس روی میز ایران دیروز قضاوت بازی حساس مرحله یک چهارم نهایی میکس دوبل فرانزیسکا و سولیا از آلمان در مصاف با میزوتانی و میما ایتو از کشور میزبان را بر عهده داشت که این بازی حساس و نفسگیر به گیم سرنوشت‌ساز هفتم کشیده شد و در این گیم نتیجه با حساب ۱۶ بر ۱۴ به نفع نماینده ژاپن به اتمام رسید.رضایی در این مسابقه قضاوت عادلانه‌ای داشت و رضایت سرداور مسابقات را به همراه داشت.با قضاوت‌های خوب رضایی در المپیک می‌توان شاهد حضور این داور بین‌المللی در مراحل نهایی رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو باشیم.