kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۴۶۲
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵

حملات مقاومت موثر بود آمریکایی‌ها امسال از عراق خارج می‌شوند

چند ماه پس از افزایش شدید حملات گروه‌های مقاومت علیه نظامیان آمریکایی در عراق، وال‌استریت‌ژورنال به نقل از مسئولان آمریکایی و عراقی اعلام کرده نیرو‌های آمریکایی تا پایان سال ۲۰۲۱ از عراق خارج می‌شوند!

 

سرویس خارجی-

پس از ترور ناجوانمردانه سردار دلها، سلیمانی و ابومهدی المهندس، اخراج آمریکا از منطقه در دستور کار محور مقاومت قرار گرفت. پارلمان عراق نیز بر اخراج این تروریست‌های کراوات زده تاکید و مصوبه‌ای را گذراند. از آن‌سو، بازوی دیپلماتیک آمریکا در عراق هم برای مقابله با این روند، فعال و جریان‌های غربگرا در این کشور به راه افتادند. حملات شدید به اهداف نظامی آمریکا شدت گرفت طوری که آمریکایی‌ها که حالا از افغانستان هم‌گریخته‌اند، تاکید کردند، این حملات برای اخراج آنهاست که صورت می‌گیرند.
حالا خبر رسیده که، مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق قرار است هفته جاری راهی آمریکا شود؛ سفری که برخی جریانات سیاسی در عراق آن را «بیهوده »ارزیابی کرده‌اند و گفته‌اند «اخراج آمریکایی‌ها از عراق قطعی است و این سفر که برای تعیین جدول زمانبندی خروج آمریکایی‌هاست، دیگر معنا ندارد».
همزمان خبر رسیده که «گفت‌و‌گوهای استراتژیک بین دو طرف بر سر
کم و کیف خروج نظامیان اشغالگر از خاک عراق همچنان ادامه دارد. مذاکراتی که به نظر می‌رسد شروع آن تا حدود زیادی به دلیل حملات گسترده نیروهای مقاومت علیه مواضع اشغالگران بوده است».
دیروز حتی «وال‌استریت‌ژورنال» به نقل از مسئولان آمریکایی و عراقی گزارش داد طبق برنامه‌ریزی‌ها، اعلام خواهد شد که نیرو‌های آمریکایی تا پایان سال میلادی جاری از عراق خارج خواهند شد. براساس این گزارش، آمریکا و عراق به زودی بیانیه‌ای را در ارتباط با خروج نیرو‌های نظامی آمریکا از عراق صادر خواهند کرد. در این بیانیه اعلام خواهد شد که نیرو‌های آمریکایی تا پایان سال جاری از عراق خارج می‌شوند.