kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۴۲۰
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۶
ادامه تجمعات اعتراضی در شهر توکیو

آغاز رسمی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ با برگزاری مراسم افتتاحیه کاروان ایران با پرچمداری نیکخواه بهرامی و رستمیان رژه رفت

سی و دومین دوره بازی‌های المپیک به میزبانی توکیو، رسما از دیروز با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز شد.

 


سرویس ورزشی-

مراسم افتتاحیه سی و دومین دوره بازی‌های المپیک به میزبانی توکیو روز گذشته برگزار شد. در این مراسم که برخلاف المپیک‌های قبلی بدون حضور تماشاگران برگزار شد، کاروان ایران با پرچمداری‌هانیه رستمیان، ملی‌پوش تیراندازی و صمدنیکخواه بهرامی، کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران در جایگاه بیست و یکمین کشور رژه رفت. لباس کاروان ایران همان لباس رسمی بود که در مراسم بدرقه از آن رونمایی شده بود. انتقاداتی به این لباس وارد شده بود و حاشیه‌هایی به دنبال داشت که پس از آن صحبت از تغییر لباس بانوان شده بود اما در نهایت بانوان با همان لباس فیروزه‌ای رنگ رژه رفتند.
اسامی ورزشکاران و مسئولان و مربیانی که به نمایندگی از کاروان ایران در مراسم رژه شرکت کردند به این شرح بود:
ورزشکاران: ۱۲ ملی‌پوش بسکتبال ایران،‌هانیه رستمیان و نجمه خدمتی از تیراندازی، میرهاشم حسینی و ناهید کیانی از تکواندو، دانیال شه بخش و شاهین موسوی از بوکس
کادر: نصراله سجادی سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو، الهام‌هاشمی سرمربی تیراندازی و مهرو کمرانی سرمربی تکواندو زنان، افشین فرزام سرمربی قایقرانی رویینگ، علیرضا استکی سرمربی بوکس و جمیل لطف اله نسبی سرمربی تنیس روی میز.
طبق اعلام سجادی بر اساس هماهنگی صورت گرفته با سرپرستان،‌ رؤسای فدراسیون‌های ورزشی و مربیان،‌ فقط ورزشکارانی در افتتاحیه مسابقات شرکت کردند که روز شنبه مسابقه نداشتند. بر همین اساس در مراسم رژه خبری از ورزشکاران والیبال نبود.
صعود ملایی در روئینگ یک نفره
اما بازی‌های المپیک پیش از برگزاری مراسم افتتاحیه نیز آغاز شد و دو تن از ورزشکاران کشورمان به رقابت با حریفان خود پرداختند. در قایقرانی نازنین ملایی به عنوان اولین نماینده ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ در مرحله گروهی روئینگ یک نفره زنان پارو زد و در گروه خود سوم شد تا به مرحله یک چهارم نهایی راه یابد. افشین فرزام سرمربی تیم ملی قایقرانی رویینگ درباره عملکرد ملایی گفت: برای نخستین بار در تاریخ رویینگ توانستیم صعود مستقیم به مرحله یک‌چهارم نهایی داشته باشیم که البته کار او در این مرحله بسیار سخت‌تر است اما نازنین شرایط جسمی و روحی خوبی دارد و امروز هم دو جلسه تمرین خواهیم داشت.
در تیر و کمان هم میلاد وزیری نیز به عنوان تنها نماینده ایران در تیروکمان در مرحله مقدماتی ریکرو انفرادی مسابقه داد که از میان ۶۴ تیرانداز حاضر در این ماده در رده شصت و سوم قرار گرفت. او روز سه‌شنبه در مرحله حذفی مسابقه خواهد داد. ایران در المپیک توکیو ۶۶ نماینده دارد که به تدریج به رقابت با حریفان خود می‌پردازند.
تجمع اعتراضی به برگزاری المپیک توکیو
اما دیروز در حالی که مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک توکیو در استادیوم ملی این شهر برگزار شد، اما اعتراض‌ها همچنان به برگزاری المپیک توکیو ۲۰۲۰ ادامه داشت. معترضان در بیرون از ورزشگاه ملی توکیو و در خیابان اصلی نسبت به برگزاری بازی‌ها همچنان اعتراض داشتند و پلیس، راه را روی معترضان بست تا به ورزشگاه ملی نزدیک نشوند. معترضان معتقد هستند که برگزاری بازی‌های المپیک در شرایط شیوع ویروس کرونا باعث به خطر افتادن جان مردم ژاپن می‌شود.