kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۳۹۸
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۷

کیهان و خوانندگان



33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323
* این جمله را از امام خمینی(ره) هرگز فراموش نمی‌کنم و شما هم فراموش نکنید. فرمودند: «حرف خدا را بزنید ولو همه عالم علیه شما بلند شوند».
9871---0912
* پس از چند روز که از کمک‌های مردمی، سپاه، ستاد اجرایی امام و ... به مردم مظلوم خوزستان می‌گذرد تازه معاون اول رئیس‌جمهور هیئتی را برای تهیه گزارش از وضعیت مردم خوزستان به این استان اعزام کرده است!
قمصری - تهران
* در تجمع اعتراض‌آمیز در خوزستان دو تن از هم‌وطنان توسط عوامل وابسته به عربستان سعودی به شهادت رسیده‌اند. دشمنان عطش زیادی برای ایجاد اغتشاش در ایران دارند ولی بدانند کور خوانده‌اند.
0049---0911
* با توجه به اینکه قوت غالب مردم و غذای اصلی و سفره مردم نان است دولت مدعی تدبیر دست از گرانی‌های مکرر برنمی‌دارد. مگر ابتدای سال قول نداده بود که تا پایان سال چیزی گران نشود؟ چرا درست عکس گفته‌های خود عمل می‌کند؟ یعنی گویا سوگند یاد کرده‌اند هیچ چیزی نباید در ایران باشد مگر اینکه قبل از اتمام عمر این دولت گران شده باشد! اگر اندک سفره‌ای هم از مردم ضعیف جامعه مانده بود با این کار دولت در دقیقه 90 آن سفره هم جمع شد!
بلیغیان و قاری
* چرا دولت فقط شیر و نان که قوت غالب بچه‌ها و قشر مستضعف است را گران می‌کند ولی حاضر نیست یارانه به دامدار و نانوا بدهد؟! از یک طرف گلوی قشر ضعیف جامعه را می‌فشارد و از سوی دیگر دلارهای نفتی را با ارز 4200 تومانی به افراد زالوصفتی می‌دهد که اجناس خود را پس از ورود به کشور بر اساس دلار 22 هزار تومانی به فروش می‌رسانند!
کمال‌زاده
* از کیهان که گرانی‌های از کنترل خارج شده را با تیتر بزرگ فریاد می‌زند سپاسگزاریم. کیهان تمام وظایف رسانه‌ای خود را در جهت منافع ملی و انعکاس مشکلات مردم به خوبی انجام داده و در خط مقدم جهاد رسانه‌ای تا امروز با عزت و افتخار و با وجود کمبودها و نامهربانی‌ها و تبعیض‌های بودجه‌ای و سنگ‌اندازی‌های حقوقی و مشکلات دیگر، به خوبی حرکت کرده است. برای همه کارکنان و خانواده‌ محترم کیهان، آرزوی سلامتی و عاقبت به خیری داریم.
6960---0936 و 2846---0935
* ناتوانی و بی‌تدبیری دولت و دولتمردان به جایی رسیده که ساده‌ترین کالا یا مواد غذایی با کیفیت بسیار پایین را باید به قیمت چندبرابر گذشته تهیه کنیم و هیچ مسئولی هم پاسخگو نیست. چرا؟
2143---0913
* از جناب اژه‌ای رئيس جدید محترم دستگاه قضا که سفرهای استانی و دیدار با مردم را ادامه می‌دهند تقدیر و تشکر می‌کنم.
1154---0937
* نزدیک به یک ماه است که سیمان در سراسر کشور نایاب شده و قیمت آن را سرسام‌آور افزایش داده‌اند. بنویسید این چه طرز کشورداری است؟ چرا هر روز با به وجود آوردن یک مشکل روی اعصاب مردم راه می‌روند؟
دره‌شور
* صدراعظم آلمان به خاطر کشته و مفقود شدن چند صد نفر از مردم آلمان در سیل اخیر ناراحت شده است به ایشان عرض می‌کنم اگر به خداوند و حضرت مسیح(ع) اعتقاد دارید آیا در برابر بمب‌های شیمیایی اهدایی آلمان به صدام ملعون که چند هزار نفر از مردم ایران و عراق را با آن سلاح‌ها به کام مرگ کشاند هیچ احساس ناراحتی نمی‌کنید؟ اگر وجدان و عاطفه دارید قدری تامل نمایید و ببینید حضرت مسیح از عملکرد شما راضی است؟!
علیمردانی
* گویا فقط مسئولین دولتی ما نیستند که در جایی که نباید بخندند می‌خندند (خنده پس از گرانی بنزین) جانشین احتمالی مرکل در آلمان هم در هنگام سخنرانی رئيس‌جمهور آلمان خطاب به سیل‌زدگان کشورش می‌خندد! با این تفاوت که او از مردم آلمان به خاطر کار قبیحش عذرخواهی کرده است ولی ما همچنان منتظر عذرخواهی رئيس‌جمهور از مردم هستیم!
4190---0917
* دولت مدعی تدبیر و امید هر کاری که از دستش طی این 8 سال برآمد تا نظام اسلامی را به کرنش در برابر آمریکا وادارد کوتاهی نکرد و از سوی دیگر هرکاری که توانست انجام داد تا مردم را از نظام دور کند، از افزایش چند برابر و یک شبه قیمت بنزین تا 700 برابری قیمت مسکن و تورم بی‌سابقه، نقدینگی در حد انفجار، بیکاری، رکود و... لذا انتظار داریم بلافاصله پس از اتمام عمر این دولت، دستگاه قضایی در احضار و محاکمه اعضای خاطی آن ذره‌ای تعلل نکند و غرامت خسارت‌هایی را که به ملت زده‌اند از آنها گرفته و به خزانه کشور برگردانند.
کریمی - خانواده شهید
* آقای روحانی حق دارند کاری به دهک‌های پایین جامعه نداشته باشند چرا که طبقه‌ای را غیر از طبقه خودش و اطرافیانش نمی‌شناسد. بی‌جهت نیست که فقط مرفهین بی‌درد جامعه از این دولت راضی هستند.
7345---0912
* در کشورهایی مثل عراق و لبنان تا گروهها دست از سهم‌خواهی در قدرت برندارند و منافع عموم مردم را مورد ملاحظه قرار ندهند کشورشان در بی‌ثباتی باقی خواهد ماند و مردم‌شان ضرر خواهند کرد. در این بین فقط دشمنان یعنی آمریکا و اسرائیل سود می‌برند.
7345---0912
* برای مردم بی‌گناه افغانستان که داخل این کشور در معرض جنگ قرار گرفته‌اند باید تدبیری اندیشید که مخاصمه‌ها پایان یافته و یا راهکار منطقی و قابل اجراء صلح عادلانه و پایدار برقرار بشود و از همه چیز مهم‌تر این که نقشه‌های شوم دشمنان ملت‌های منطقه خنثی گردد.
2143---0913
* از آزادیهای غرب این است که شما در نداشتن حجاب آزاد هستی ولی برای داشتن آن آزاد نیستی!
6807---0913
* در آغاز هر روز، هیئت دولت با بیان عمومی رؤیاهای آقای رئیس‌جمهور آغاز می‌شود. آیا کسی نیست این خواب‌ها را تعبیر و تفسیر کند؟!
7215---0915
* چرا سازمان ملل این موضع ذلیلانه‌ را در قبال توقیف غیرقانونی چندین کشتی یمنی گرفت؟ اگر توقیف کشتی‌های رژیم اشغالگر قدس هم بود این گونه رفتار می‌کرد؟!
6810---0911
* طرح قرآنی ملی 1455 که از رسانه ملی و غیره در حال اجراست و روزانه یک مسابقه با جایزه هم دارد دارای برکات زیادی برای مؤمنین است. جامعه‌ای که قرآن در آن مهجور شود و به آن عمل نشود روی سعادت و رستگاری را نخواهد دید.
6263---0938
* برای تعویض کارت عابر بانک خود مراجعه کردم متوجه شدم بانک‌ها پنجشنبه هر هفته تا پایان مردادماه تعطیل هستند. چرا مسئولین فقط یاد گرفته‌اند کار را تعطیل کنند.
6619---0913
«پاسخ شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه»
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه، چهارشنبه مورخ 1400/4/16 صفحه 2 با عنوان: انتقاد به مسافرانی که بدون ماسک وارد مترو می‌شوند، ضمن تشکر از مسافر گرامی، در خصوص عدم استفاده برخی از مسافران از ماسک در مترو به اطلاع می‌رساند پرسنل مستقر در گیت‌های مسافری ایستگاه‌های هفتگانه خطوط مترو همواره به مسافران فاقد ماسک تذکر لسانی می‌دهند و مانع ورودشان به ایستگاه می‌شوند. استفاده از ماسک در هنگام ورود به شبکه متروی تهران و حومه الزامی است و از زمان ابلاغ این موضوع توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا، شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از شهروندان و مسافران درخواست نموده برای حفظ سلامتی خود و دیگران، حتما از ماسک استفاده نمایند و با مدیریت در زمانبندی سفر، از ترددهای غیر ضروری در ساعات شلوغ خودداری کنند. لازم به توضیح است که گاهی اوقات برخی از مسافران بعد از عبور از گیت و یا تعویض سکو، ماسک خود را برداشته و موجب نارضایتی سایر مسافران می‌شوند.»
«پاسخ شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه»
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه، دوشنبه مورخ 1400/4/21 صفحه 2 با مضمون درخواست افزایش ساعت کار مترو، ضمن تشکر از مسافر گرامی، به اطلاع می‌رساند بعد از موج سوم کرونا در پاییز سال گذشته که منجر به تعطیلی‌های گسترده در سطح کشور شد، تصمیماتی توسط ستاد ملی مقابله با کرونا اتخاذ گردید که یکی از آنها طرح محدودیت تردد شبانه بود. بر همین اساس مقرر شد زمان سرویس‌دهی خطوط متروی تهران و حومه نیز به ساعت 22:00 محدود شود که این مصوبه تاکنون ادامه دارد. در همین راستا شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه آماده است پس از عبور از شرایط فوق، ساعات سرویس‌دهی خطوط مترو را به حالت گذشته بازگرداند.»