kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۳۸۲
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۴
دریادار سیاری:

ارتش تمام توان خود را برای کمک به مردم پای کار آورده است

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: ما برای کمک، احترام و حفظ کرامت مردم که از ارزش‌های بالایی برخوردار هستند، تمام توان خود را در ارتش پای کار آورده‌ایم.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش در جریان افتتاح مرکز واکسیناسیون دژبان ارتش که با حضور جمعی از مسئولان و فرماندهان و «علیرضا زالی» فرمانده ستاد مبارزه با کرونا تهران برگزار شد، اظهار داشت: از زمان شروع بیماری کرونا و بنا به درخواست ستاد ملی مبارزه با کرونا و تدابیر فرماندهی معظم کل قوا تمامی نیروهای مسلح به ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران امکانات خود را در ابعاد تامین نیروی انسانی، اختصاص بیمارستان‌ها، غربالگری بیماران، تشکیل نقاهتگاه‌ها و دیگر امکاناتی که مورد نیاز بود در مقاطع مختلف در خدمت عزیزان در کادر بهداشت و درمان کشور قرار دادند و البته ما به انجام این کار
افتخار می‌کنیم.
وی افزود: در زمان دفاع مقدس نیروهای مسلح به ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم بودند و کادر بهداشت و درمان کشور در پشتیبانی واقعاً ایثارگرانه عمل کردند. امروز بهداشت و درمان در خط مقدم است و ارتش افتخار می‌کند که از آنها پشتیبانی می‌کند تا همه مواردی که در بحث ظرفیت بیمارستان‌ها، تامین نیروی انسانی، نقاهتگاه‌ها، غربالگری‌ها، امکانات و رفع آلودگی‌هایی که مورد نیاز است تامین شود.
معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: اکنون بحث تزریق واکسن در دستور کار قرار گرفته و باز هم بنا به خواسته ستاد ملی مبارزه با کرونا در سرتاسر کشور و «زالی» در استان تهران، فرمانده کل ارتش دستوردادند از ظرفیت‌هایی که در ارتش وجود دارد برای کمک به این موضوع استفاده شود. البته جا دارد به این مسئله‌اشاره کنم که اختصاص بیمارستان‌ها و اضافه بر همه فعالیت‌هایی که تا به امروز انجام شده، الان شاهد این هستیم که نیروی زمینی ارتش نزدیک به ۱۰ روز است در استان سیستان و بلوچستان امکانات خود را به کار گرفته و به مردم این استان کمک می‌کند و امروز هم که بحث واکسیناسیون و مراکز تزریق آن مطرح است.
دریادار سیاری تصریح کرد: برابر هماهنگی که آقای زالی داشت، ارتش در ایران مال برای واکسیناسیون کرونا استقرار پیدا کرد و هم‌آکنون نزدیک به ۱۲۰ ایستگاه تزریق واکسن در این مجموعه وجود دارد و حدودا روزانه ۱۵ هزار تزریق واکسن انجام می‌شود. در مرکزی هم که دیروز افتتاح شد، ظرفیت خوبی وجود دارد و به صورت خودرویی واکسیناسیون انجام می‌شود. امیدواریم که بتوانیم طی روزهای آینده مرکز دیگری را هم به این کار اختصاص دهیم و باز هم بنا به نیاز آن را توسعه دهیم.
وی خاطر نشان کرد: ما برای کمک به مردم، احترام به مردم و حفظ کرامت مردم که از ارزش‌های بالایی برخوردار هستند، تمام توانمان را در ارتش پای کار آورده‌ایم و انشاءالله به زودی نیز ملاحظه خواهید کرد. تلاش می‌کنیم آنچه از دستمان بر می‌آید در خدمت مردم قرار دهیم و افتخار می‌کنیم که بتوانیم قدم مثبتی در ارتباط با این موضوع برداریم.