kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۳۷۹
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۴

تابلو نقاشی «دختران مکتب سیدالشهداء (ع)» رونمایی شد(اخبار ادبی و هنری)

 

تازه‌ترین اثر عبدالحمید قدیریان با موضوع شهدای مدرسه‌‌ مکتب سیدالشهدای کابل افغانستان طی مراسمی در مدرسه‌ای در منطقه گلشهر مشهد مقدس رونمایی شد.
در این مراسم محمدمهدی دادمان رئیس‌حوزه هنری گفت: ما در حوزه هنری همانند گذشته هنر متعهد و هنر انقلابی اسلامی را محدود به مرزهای جغرافیایی نمی‌دانیم و معتقدیم که رسالت هنر متعهد به حقیقت و هنر متعهد به ارزش‌های والای دینی بر دوش خود مسئولیت سنگینی احساس می‌کند و هیچ مرزی نمی‌شناسد. امروز بیش از پیش این منطقه که گرفتار دو تیغ تزویر و تکفیر شده و گرفتار زورگویی مستکبرین عالم و کج فهمی متحجرین این جغرافیا شده است، به حرکت بالنده و رو به جلوی هنر متعهد نیاز دارد.
وی در مورد تازه‌ترین اثر قدیریان توضیح داد: آنچه استاد قدیریان تلاش کردند در این اثر ترسیم کنند، بی‌شک نمونه‌ای والا است و این مسیر به برکت ایشان و همت دیگر هنرمندان انقلاب اسلامی باز شده است. حال این وظیفه ما است که بیشتر پیرامون آثار هنرمندان انقلاب گفت‌وگو و اندیشه کنیم تا که معنای آنها را کشف و جهانی دیگر بسازیم.
مجید عسکری رئیس‌حوزه هنری خراسان رضوی نیز در این برنامه گفت: امیدوارم با همکاری هنرمندان افغانستانی و هنرمندان فارسی زبان بتوانیم افتخارات بزرگی را کسب کنیم. در همین راستا دفتر فارسی‌زبانان حوزه هنری یکی از محورهایی است که به همت هنرمندان افغانستانی راه‌اندازی شده که قرار است محفلی برای هنرمندان و فعالان فرهنگی آنها باشد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه قرار است اثری از استاد قدیریان با موضوع دختران شهید مکتب سیدالشهدای برچی کابل رونمایی شود، تصمیم گرفتیم تا برای برپایی این مراسم، ضمن دعوت از برادران و خواهران افغانستانی، مراسم را در مدرسه دخترانه‌ای در منطقه افغانستانی‌نشین مشهد برگزار کنیم.
وی در پایان با تقدیر از همکاری آموزش و پرورش استان گفت: نام این مدرسه که پیش از این «فرزانه» بود از امروز به مدرسه «دختران مکتب سید الشهدا» تغییر نام می‌دهد.
تجلیل از اسماء نجفی نقاش افغانستانی که سال گذشته با برپایی نمایشگاهی در مشهد مقدس به موضوع گرامیداشت زنان افغانستانی پرداخته بود بخش دیگری از این مراسم بود.
عبدالحمید قدیریان نیز در این مراسم گفت: این فاجعه واقعاً دلم را به درد آورد؛ چرا که دوستان افغانستانی بسیاری داشتم. در نهایت به این نتیجه رسیدم که در خلوت خود احساسم را پیاده کنم.