kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۳۷۱
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۰
تزریق بیش از 370 هزار دز واکسن طی یک شبانه‌روز در کشور

۲۱۳ بیمار کرونایی دیگر جان خود را از دست دادند

 

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آخرین آمار کرونا و تزریق واکسن در ایران را اعلام کرد.
به گزارش وبدا، در اطلاعیه این مرکز آمده است: «از 27 تا ۲۸ تیرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۵ هزار و ۴۴۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۷۴۰ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۵۴۸ هزار و ۷۰۴ نفر رسید.
متاسفانه در طول این مدت، ۲۱۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۷ هزار و ۳۷۴ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون سه میلیون ۱۵۲ هزار و ۶۵۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
همچنین چهار هزار و ۳۶۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند و تا کنون ۲۵ میلیون و ۱۱۸ هزار و ۲۴۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
در حال حاضر ۱۶۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۶۶ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۱۳ شهر در وضعیت زرد قرار دارند. تا‌کنون ۶ میلیون و ۵۲۹ هزار و ۳۱۳ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۲۸۹ هزار و ۵۹ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۸ میلیون و ۸۱۸ هزار و ۳۷۲ دُز رسید.»
گفتنی است، بر اساس آمار اعلام شده، طی یک شبانه‌روز بیش از 370 هزار دُز واکسن کرونا به هموطنان تزریق شده است.
تعداد بیماران کرونایی بستری و سرپایی در تهران رکورد زد
رئیس‌ستاد مقابله با کرونا استان تهران با بیان اینکه دیروز (دوشنبه) دو رکورد عجیب در مورد تعداد بیماران بستری و سرپایی از زمان ورود کرونا تاکنون در استان تهران ثبت شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا زالی، با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در این استان و بررسی آن در جلسه دیروز این ستاد اظهار داشت: شرایط جدیدی را در استان تهران تجربه می‌کنیم و ما تعطیلات یکپارچه ادارات دولتی و خصوصی، بانک‌ها و مراکز دیگر را داریم.
زالی با بیان اینکه مراکز درمانی و بهداشتی در تعطیلات اعلامی فعال هستند، افزود: به ویژه مراکز بهداشتی که در فرآیند واکسیناسیون قرار دارند و همچنین مراکز تجمیعی واکسیناسیون تعطیل نبوده و واکسیناسیون انجام می‌شود.
وی از فعال بودن مطب‌ها،‌ آزمایشگاه‌ها و مراکز درمانی بخش خصوصی در تعطیلات آتی خبر داد و گفت: این تعطیلات شامل مطب‌‌ها و مراکز بخش خصوصی نمی‌شود و این مکان‌ها باز هستند.
رئیس‌ستاد مقابله با کرونا با اشاره به وضعیت جانباختگان و بستری شدگان کرونایی در استان تهران اظهارداشت: متأسفانه دیروز دو رکورد اعجاب‌آور در استان تهران ثبت شد؛ به طوری که از روز آغاز کرونا تا کنون چنین موردی وجود نداشت و تعداد بستری شدگان در مراکز درمانی استان تهران از مرز 8 هزار نفر گذشت و هم اکنون بیش از 8 هزار بیمار بستری در مراکز درمانی استان تهران داریم. همچنین برای اولین بار میزان مراجعان سرپایی به مراکز درمانی استان تهران از مرز 20 هزار نفر عبور کرد که این رکورد از زمان آغاز کرونا تا کنون سابقه نداشته و ثبت شد.
زالی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم با آماده‌‌سازی تخت‌های بیمارستانی مقابل موج سهمگین کرونا ایستادگی کنیم یادآور شد:‌ یکشنبه گذشته (27 تیر ماه) در استان تهران 92 فوتی داشتیم.