kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۳۵۴
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۶
رئيس ستاد مشترک ارتش آمریکا فاش کرد:

ترامپ به‌دنبال کودتا بود

 

سرویس خارجی-
رئیس‌ستاد مشترک ارتش آمریکا گزارش‌ها درباره تلاش ترامپ در واپسین روزهای ریاست جمهوری‌اش برای استفاده از ارتش برای کودتا را تأیید و آن را «فوق‌العاده ناراحت‌کننده» توصیف کرده است.
با وجودی که بیش از 8 ماه از انتخابات پرچالش و رسوای ریاست جمهوری آمریکا و شکست ترامپ می‌گذرد اما صحنه سیاسی آمریکا هنوز متاثر از اخبار و گزارش‌هایی است که درباره ترامپ منتشر می‌شود. خود وی نیز روزانه با اظهار نظرهای مخصوص خود به این وضع دامن می‌زند. بازار کتاب‌های منتشر شده درباره ترامپ نیز در آمریکا همچنان داغ است.
در جدیدترین کتابی که درباره ترامپ تحت عنوان «من به تنهایی می‌توانم آن را درست کنم: سال پایانی فاجعه بار دونالد ترامپ» توسط «کارول لیونیگ» و «فیلیپ راکر» منتشر شده تاکید شده که ترامپ بعد از شکست در این انتخابات با استفاده از ارتش به دنبال کودتا بوده است. براساس کتاب خبرنگاران واشنگتن پست،
«ژنرال مارک میلی»، رئیس‌کنونی ستاد مشترک ارتش آمریکا آشکارا نگرانی خودش را نسبت به استفاده احتمالی دونالد ترامپ از نیروهای مسلح آمریکا برای لغو نتایج انتخابات ۲۰۲۰ مطرح کرده بود. در بخشی از این کتاب درباره صحبت «ژنرال مارک میلی» با دستیارانش با اشاره به «کودتای احتمالی» آمده: «آنها ممکن است تلاش کنند اما قرار نیست موفق شوند. شما نمی‌توانید این کار را بدون ارتش انجام دهید. شما نمی‌توانید این کار را بدون سیا و اف.بی.آی انجام دهید. ما کسانی هستیم که سلاح داریم». آدمیرال «مایک مولن»، رئیس‌سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز با تایید صحت گزارش منتشر شده در این کتاب به «سی.بی.اس» گفت:« فکر می‌کنم این گزارش آنچنانکه من می‌فهمم، بسیار دقیق‌ است».
به گزارش ایسنا همچنین «سوزان گلسر»، خبرنگار «نیویورکر» به تازگی گزارشی منتشر کرده که ژنرال میلی به دستیارانش گفته بود با توجه به اینکه ترامپ همچنان نتایج این انتخابات را نمی‌پذیرد، برای دو «سناریوی ترسناک آماده می‌شود؛ استفاده از ارتش در خیابان‌های آمریکا برای جلوگیری از انتقال قدرت مشروع و مسالمت‌آمیز و استفاده از ارتش برای تشدید درگیری با ایران». دفتر ژنرال «میلی» اما واکنشی به ادعاهای این کتاب نداشته است. ترامپ هفته گذشته با صدور بیانیه‌ای تلاش برای کودتا را رد کرد، با این حال گفت افراد بسیاری از او خواستند تا ارتش را وارد ماجرا کند!
از جورج واشنگتن و آبراهام لینکلن هم برترم
خبر دیگر از آمریکا اینکه دونالد ترامپ به تازگی در مصاحبه با خبرنگاران روزنامه «واشنگتن پست» گفته معتقد است می‌تواند در یک انتخابات حتی «جورج واشنگتن» و «آبراهام لینکلن» به ترتیب اولین و شانزدهمین رؤسای‌جمهور آمریکا را هم شکست بدهد. آمریکایی‌ها معمولاً واشنگتن را که از بنیان‌گذاران آمریکا شناخته می‌شود و همین‌طور آبراهام لینکلن را به عنوان بهترین رؤسای‌جمهور آمریکا در تاریخ این کشور رتبه‌بندی می‌کنند. ادعای ترامپ در حالی است که در برخی نظرسنجی‌ها حدود نیمی از مردم آمریکا ترامپ را بدترین رئیس‌جمهور در تاریخ این کشور خوانده‌اند. او همچنین تنها رئیس‌جمهوری در این کشور است که دو بار استیضاح شده است. این اولین بار نیست که ترامپ ادعای شکست جورج واشنگتن را مطرح می‌کند. او قبل از انتخابات سال ۲۰۲۰ هم گفته بود اگر مسئله همه‌گیری نبود، توانایی شکست واشنگتن را هم داشت.